عمل صالح بهترین الگوپذیری از سبک زندگی ائمه است
کد خبر: 1348526
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
رییس دانشگاه آزاد بندرعباس:

عمل صالح بهترین الگوپذیری از سبک زندگی ائمه است

گروه اندیشه: رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: عمل صالح بهترین الگوپذیری از سبک زندگی ائمه است، زیرا سیره ائمه اطهار می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی بر بروی زندگی امروز مردم داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، مهدی باقری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس امروز یک شنبه 8دی در همایش سبک زندگی امام محمدباقر(ع) در دانشکده فنی سماء اظهار کرد: موضوع سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد تمدن اسلامی بوده که پس از بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفت.



وی در ادامه بیان کرد: بر اساس سفارش قرآن و احادیث امام محمدباقر(ع)، سبک زندگی انسان باید رنگ و بوی الهی داشته باشد.



رییس دانشگاه آزاد بندرعباس اظهار کرد: تواضع و خشوع از توصیه های مهم امام محمدباقر(ع) است که انسان باید در مقابل زیردستان خود تواضع نشان دهد.



باقری، کار برای رضای خدا و مشورت در اداره امور را از نکات اخلاقی سبک زندگی امام محمدباقر(ع) برشمرد و افزود: مسئولیت در قبال امانت یکی دیگر از سفارشات مهم آن امام است.



رییس دانشگاه آزاد بندرعباس با اشاره به این سخن امام محمدباقر(ع) که برای عمل به سیره ما، تقوای الهی لازم است اما باید به سیره ما هم عمل شود، گفت: انسان خوشبخت از دیدگاه امام محمدباقر(ع)، دوستدار اهل طاعت و عبادت است و از گناه دوری می کند.



وی اظهار کرد: اگر پیروان واقعی ائمه اطهار هستیم باید سفارش های ائمه اطهار علیهم السلام را در عمل و رفتار خود نسبت به دیگران نشان دهیم.



باقری در پایان از برگزاری این سلسه همایش های سبک زندگی به عنوان یک طرح مسئله برای اینکه در آموزه های دینی خود بیشتر تفکر کنیم، یاد کرد.

captcha