40 درصد بقاع متبرکه خراسان شمالی نیازمند بازسازی است
کد خبر: 1395230
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

40 درصد بقاع متبرکه خراسان شمالی نیازمند بازسازی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: با توجه به وجود 154 بقعه متبرکه در استان، 40 درصد از این بقاع نیازمند بازسازی و تعمیرات اساسی است.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: هم اکنون ساختمان 30 درصد از امامزاده‌های استان تکمیل شده و 30 درصد دیگر در حال ساخت است و تا پایان سال جاری عملیات ساخت آنها به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: امسال 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری، به امامزادگان استان اختصاص یافته است.
سهرابی با ذکر اینکه وضعیت بقاع متبرکه استان نسبت به استان‌های شاخص عقب‌تر است، افزود: امیدواریم با اعتبارات تخصیص یافته جزء سه استان برتر کشور در این حوزه شویم.
وی با بیان این‌که 31 بقعه متبرکه در استان جزء میراث فرهنگی محسوب می‌شود، عنوان کرد: وضعیت بعضی از این بقاع به‌گونه‌ای است که نمی‌توان از آنها استفاده کرد‌، در همین راستا، اوایل امسال تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به‌منظور بازسازی این بقاع منعقد شده است.
سهرابی یادآور شد: این سازمان برای تعمیر و مرمت بقاع متبرکه در استان آمادگی کامل برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را دارد.

captcha