اعتقاد و ولایت‌مداری؛ لازمه فعالیت‌های مسئولان قضایی
کد خبر: 1408928
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

اعتقاد و ولایت‌مداری؛ لازمه فعالیت‌های مسئولان قضایی

گروه اجتماعی: گل‌محمدی گفت: مدیران و مسئولان قضایی باید از نظر دانش حقوقی و قضایی، دانش مدیریتی و همچنین از جهت تدین، اعتقاد و ولایت‌مداری از درجه بالاتری نسبت به افراد هم‌سطح خود برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جعفر گل‌محمدی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ظهر امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دادگستری ماهنشان، با تأکید بر اینکه حل اختلافات و دعاوی از طریق میانجی‌گری و صلح و سازش، برکات و آثار مثبت فروانی دارد، گفت: این امر به‌ویژه در شهرستان‌ها و روستاها از ریشه‌دار شدن و گسترش اختلافات نه تنها میان طرفین پرونده، بلکه چندین خانواده و اهالی روستا نیز جلوگیری می‌کند.
وی افزود: در سال جدید که با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری شده است، همه ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم و علما، ریش‌سفیدان و سایر افراد و نهادها باید با انجام اقدامات فرهنگی از بروز اختلافات و در نتیجه تشکیل پرونده در دادگستری پیشگیری کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان قضاوت را امری بسیار دشوار دانست و عنوان کرد: به طور معمول طرفین پرونده‌های قضایی به حقیقت موضوع واقف هستند و سعی می‌کنند وقایع را بنا بر مصلحت خویش عنوان کنند و این در حالی است که قاضی بر اساس ظواهر و با توجه به مستندات و همچنین دلایل و دفاعیاتی که ارائه می‌دهند، قضاوت کرده و حکم را صادر می‌کند.
گل‌محمدی با اشاره به اینکه انتخاب رؤسا و مسئولان قضایی حوزه‌های مختلف استان، براساس توانمندی‌های قضایی و مدیریتی آنان صورت می‌گیرد،  کرد: مدیران و مسئولان قضایی باید از نظر دانش حقوقی و قضایی، دانش مدیریتی و همچنین از جهت تدین، اعتقاد و ولایت‌مداری از درجه بالاتری نسبت به افراد هم‌سطح خود برخوردار باشند.
یادآور می‌شود، ‌در پایان این مراسم، از علی پوررستم، رئیس سابق دادگستری شهرستان ماهنشان تقدیر به‌عمل آمده و یوسف مجتهدی، به عنوان رئیس جدید دادگستری ماهنشان معرفی شد.

captcha