داشتن قدرت اختیار منشاء مسئولیت‌پذیری در انسان است
کد خبر: 1476232
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

داشتن قدرت اختیار منشاء مسئولیت‌پذیری در انسان است

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با عنوان اینکه منشا مسئولیت پذیری و حرکت مسئولانه انسان نیز داشتن همین قدرت اختیار و آزادی است، گفت: اگر انسان موجودی مجبور بود، دیگر قدرت اختیار، آزادی، تفکر و تعقل برایش معنایی نداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در انتخابات خانه مطبوعات استان که شامگاه شنبه، یکم آذرماه در مجمتع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره مطبوعات امسال با شعار «آزادی مسئولانه» برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که خداوند به انسان‌ها عطا کرده، قدرت اختیار و آزادی است که موجودات دیگر از آن محرومند.
وی با عنوان اینکه منشا مسئولیت‌پذیری و حرکت مسئولانه انسان نیز داشتن همین قدرت اختیار و آزادی است، عنوان کرد: اگر انسان موجودی مجبور بود، دیگر قدرت اختیار، آزادی، تفکر و تعقل برایش معنایی نداشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: خداوند به انسان‌ها ابزارهای ارزشمندی داده که آن‌ها را از دیگر موجودات مستثنی کرده است، به همین دلیل مسئولیت‌پذیری و بهره‌گیری از این ابزارها در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... امری بسیار مهم است.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه خانه مطبوعات تشکلی صنفی است، ذکر کرد: امیدوارم کسانی که انتخاب می شوند از تلاشگران این عرصه باشند و پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران را مدنظر قرار دهند.  
وی بیان کرد: این مسئله منفعت مالی آنچنانی برای اعضا ندارد، بلکه تجربه نشان داده که زحمت ها و مشقت های این کار برای اعضا بیشتر از منافع مادی آن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه من بدون هیچگونه ذهنیتی و با آزادی مسئولانه امروز در این مکان حضور یافته‌ام، تصریح کرد: خبرنگاران نیز بدون هیچگونه ذهنیتی به کسانی رأی دهند که برای این کار وقت لازم را بگذارند و منافع شخصی و جریانی را در کارشان دخیل نکنند.
وی با عنوان اینکه 18 نفر برای شرکت در این انتخابات کاندیدا شده‌اند، ذکر کرد: امروز هفت نفر عضو هیئت مدیره انتخاب می‌شوند که امیدوارم افرادی با ویژگی های الهی، متعهد، صادق و پاک انتخاب شوند که مطالبات همه گرایش‌های سیاسی را به دور از هرگونه حاشیه و بر مدار اعتدال پوشش دهند.
حجت‌الاسلام جعفری در پایان ضمن تشکر از کسانی که در دوره‌های گذشته در خانه مطبوعات استان فعالیت داشته‌اند، یادآور شد: در اولین فرصت معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی برای پیگیری مطالبات اهالی مطبوعات استان و رسانه در استان حضور خواهد یافت.
بومی‌سازی اساسنامه خانه مطبوعات کردستان
همچنین در ادامه این مراسم، یعقوب فروغیان، ناظر معرفی شده از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، طی سخنانی اظهار کرد: در مورخ 25 فروردین امسال، جلسه ای در ارتباط با اصلاحات اساسنامه خانه مطبوعات و بومی سازی آن در استان برگزار کردیم و به مشکلات پیرامون مدرک تحصیلی مطرح شده در این اساسنامه پرداختیم.
وی یا اشاره به اینکه در این اساسنامه عنوان شده بود اعضا باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند که مورد اعتراض برخی از دوستان رسانه ای بود، بیان کرد: با افزودن تبصره هایی این شرط را عنوان کردیم که افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند و دارای هفت سال سابقه فعالیت در عرصه مطبوعات و یا درجه جانبازی باشند می توانند در خانه عضو شوند. 
رئیس پیشین خانه مطبوعات استان نیز آخرین کسی بود که در این مراسم به ارائه سخنانی پرداخت و مختصری از اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته توسط خانه مطبوعات استان را بیان کرد. 
سلیمان الله مرادی اظهار کرد: اگر ما هیچ کاری نکرده باشیم، طی سه سال گذشته حداقل بین اعضا و خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات استان فضای دوستی و الفت را ایجاد کرده‌ایم. 
وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته دو دوره آموزشی و یک دوره جشنواره را در استان برگزار کردیم، تصریح کرد: همچنین اجازه ندادیم دیدگاه های شخصی اعضای هیئت مدیره در فعالیت ها ورود پیدا کند. 
رئیس پیشین خانه مطبوعات کردستان با بیان اینکه معتقدم خانه مطبوعات باید خانه‌ای امن برای خبرنگاران استان باشد، خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی انتخاب شوند که دغدغه رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران و فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای را داشته باشند.
وی یادآور شد: برای اینکه شائبه دولتی بودن از فعالیت‌های خانه مطبوعات زدوده شود در اساسنامه جدید عنوان شده افرادی که کاندیدا می شوند باید صرفا خبرنگار بوده و در هیچیک از دستگاه های دولتی شاغل نباشند.

captcha