امت اسلام «مدیریت محبت» را فراموش کرده است
کد خبر: 2620390
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
نماینده ولی فقیه در کردستان:

امت اسلام «مدیریت محبت» را فراموش کرده است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی یادآور شد: یکی از مباحثی که در قرآن ذکر شده، بحث محبت و «مدیریت محبت» است که به آن کمتر توجه کرده‌ایم؛ خداوند در قرآن اشاره می‌کند که چه کسانی را دوست و چه کسانی را دشمن می‌داند؛ این دوست‌داشتن و دشمنی باید ملاک امروز مسلمانان در برابر جریان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت بین مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: دشمن سال‌ها و قرن‌هاست که علیه اسلام اقداماتی انجام داده و تا حدی موفق شده جای دشمن را در بین مسلمانان عوض کند.
وی در مورد دلیل باورپذیری تبلیغات سوء دشمن در بین برخی از مسلمانان اظهار کرد: به دلیل اینکه مسلمانان از قرآن دور هستند متأسفانه دشمن توانسته تا حدی به اهداف خود برسد.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: قرآن دشمن سرسخت مسلمانان را یهود و نصارا معرفی کرده و اعلام کرده است که آنها می‌خواهند شما دین نداشته باشید، برای همین همواره شما را با مشکل روبرو خواهند کرد بنابراین لازم است آنها را دشمن خود بدانیم.
وی گفت: امروز می‌بینیم اقدامات دشمن به‌گونه‌ای بوده که برخی گروه‌های به ظاهر اسلامی خود را در کنار اسرائیل می‌بینند و یا کاری با آنها ندارند و به جای آنها شیعه را دشمن خود می‌دانند؛ البته در بین شیعیان نیز تبلیغ کرده‌اند که اهل سنت به ارزش‌های شیعی توهین می‌کنند بنابراین باید آنها را دشمن خود بدانید، این در حالی است که دشمن اصلی گوشه‌ای نشسته و از اختلافی که در بین مسلمانان ایجاد کرده لذت و منفعت می‌برد.
حسینی شاهرودی گفت: پس از پیروزی انقلاب امام خمنی(ره) بر مسئله وحدت امت اسلامی تأکید کردند و امروز رهبر معظم انقلاب مسئله ایجاد امت واحده را مطرح می‌کنند؛ چرا که مسلمانان امت واحده هستند و باید به این اصل بازگردند همانطور که قرآن کریم کریم اشاره کرده است «فاصبحتم بنعمته اخوانا»؛ با ورود اسلام، مسلمانان‌ها با یکدیگر برادر هستند و باید قدر این نعمت را بدانند.
وی افزود: مسلمانان باید «رحماء بینهم» باشند و بر اساس رحمت و عطوفت با یکدیگر رفتار کنند و «اشداء علی الکفار» باشند و در برابر دشمن بایستند؛ این آگاهی‌بخشی بر اساس مبانی قرآن باید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه قرآن تمام مسائل مربوط به مسلمانان را بیان کرده است، اظهار کرد: دشمن با دور ساختن مسلمانان از قرآن توانسته است اثربخش باشد و سخنان خود را در بین برخی گروه‌ها حاکم سازد؛ با این اتفاق دشمن از اسلام هم سود مادی می‌برد، هم سیاست اسلام‌هراسی خود را دنبال می‌کند و با ایجاد خسارت در کشورهای اسلامی مسلمانان را به کشتن می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: با توجه به عوض شدن جای دشمن، وحدت یک اصل استراتژیک برای مسلمان‌هاست؛ بنابراین لازم است مسلمان‌ها اصل اخوت و برادری را که از سوی قرآن و پیامبر (ص) تأکید شده، مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: دشمن علیه اسلام متحد شده؛ یهود و نصارا دشمنی 2 هزار ساله با اسلام دارند هر چند در داخل با یکدیگر دشمنی‌هایی دارند اما علیه مسلمانان ید واحده شده‌اند اما مسلمان‌ها با وجود چنین دشمنانی نتوانسته‌اند با یکدیگر متحد شوند و گاه در برابر یکدیگر می‌ایستند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود اسلام بدلی ساخته است، اظهار کرد: ما امروز می‌بینیم که گروهی به عنوان داعش علیه اسلام قیام کرده که آنها اساساً نه مسلمان هستند و نه کارهایشان به مسلمان‌ها می‌خورد.
وی گفت: در حالی‌که اهل تشیع و اهل تسنن معتقد به ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان هستند، این گروه معتقدند حضرت مسیح (ع) ظهور خواهند کرد که این امر برگرفته از تفکر مسیحی است و کینه‌ای که آنها از یک بچه مسلمان دارند، کینه‌ای یهودی است. اینکه یک کودک سنی مسلمان را سر می‌برد به بهانه اینکه پدر این کودک طرفدار شخصیتی همچون بشار اسد است، برگرفته از منطق یهود است.
حسینی شاهرودی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در قرآن ذکر شده، بحث محبت و مدیریت محبت است که به آن کمتر توجه کرده‌ایم؛ خداوند در قرآن اشاره می‌کند که چه کسانی را دوست و چه کسانی را دشمن می‌داند؛ این دوست‌داشتن و دشمنی باید ملاک امروز مسلمانان در برابر جریان‌ها باشد که اگر چنین شود تمام مشکلات امروز جهان اسلام حل می‌شود.
وی در مورد راهکارهای عملی برای رسیدن به وحدت گفت: اولین گام برای رسیدن به وحدت این است که تفکر دشمنی نسبت به یکدیگر را حذف کنیم؛ ما همه مسلمان هستیم و خدا و پیامبر و قرآن و قبله‌مان یکی است و باور کنیم که 95 درصد مشترکات داریم و اختلافاتی که وجود دارد طبیعی است و در بین هر مذهبی چنین اختلاف‌هایی وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: در صورتی که چنین مواردی را پذیرفتیم آن موقع می‌توانیم به یکدیگر نزدیک شویم و در مورد اختلافات نیز گفت‌وگو کنیم واستدلال بیاوریم.
وی گفت: باید اول همدیگر را در حد کفر و شرک ندانیم تا به یکدیگر نزدیک شویم؛ اگر چنین شد خواهیم دید که اساس دعواهایی که با هم داریم مسائلی است عامل وحدت بین مسلمانان است.
حسینی شاهرودی با اشاره به نمونه‌هایی از این موارد اظهار کرد: وهابیت شیعیان را به دلیل سجده کردن بر بت کافر می‌دانند! این در حالی است که شیعه بر خاک سجده می‌کند؛ مسئله‌ای که در بین همه مذاهب اسلامی به عنوان یک مستحب ترجیح داده شده است، بنابراین می‌بینیم که سجده کردن بر خاک که مظهر وحدت است به عنوان مظهر اختلاف و کفر دانستن شیعیان مطرح می‌شود.
وی تصریح کرد: ما همه از یک طائفه هستیم باید به قرآن و سنت پیامبر (ص) رجوع کنیم  تا مشکلات و اختلاف‌هایمان حل شود اما متأسفانه نتوانسته‌ایم این دیدگاه را درست کنیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه قرآن بر دوری کردن از شیطان تأکید کرده است، گفت: امروز آمریکا به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام، شیطان بزرگ است اما هنوز عده‌ای موضع آمریکا را تأیید می‌کنند.

captcha