نگذاریم اختلافات باعث تضعیف اسلام شود
کد خبر: 2675445
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
مولوی عبداللهی:

نگذاریم اختلافات باعث تضعیف اسلام شود

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با تأکید بر اینکه نگذاریم اختلافات باعث تضعیف اسلام شود، گفت: مسئولان باید رفتارشان نسبت به قشر شیعه و سنی عادلانه باشد.


مولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: وحدتی که قرآن و مسلمانان را به گرد آمدن حول محور حبل‌الله یعنی اعتصام به ریسمان خدا که قرآن است را وحدتی مطلوب است ذکر کرد.



وی با تأکید بر اینکه مسلمانان نگذارند اختلافات و سلیقه‌های مختلف به نزاع بین شیعه و سنی تبدیل شود،  بیان کرد: هر شخصی وظیفه دارد در این راستا با تمام همت خود تلاش کند.



امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان خطاب به مسلمانان متذکر شد: مسلمانان وظیفه دارند عقاید یکدیگر را محترم بشمارند و از اهانت به مقدسات یکدیگر پرهیز کنند و موارد اختلافی را برجسته نکنند.



عبداللهی با اشاره به اینکه در شهرستان درمیان وحدت مثال‌زدنی است، گفت: ما هیچ‌گونه بحث اختلافی که منجر به نزاع شود را در این شهرستان نداریم اگر اختلاف عقیدتی باشد سرجای خود محفوظ است.



وی با تأکید بر اینکه نگذاریم اختلافات باعث تضعیف اسلام شود، عنوان کرد: مسئولان باید رفتارشان نسبت به قشر شیعه و سنی عادلانه باشد.



وحدت به حد مطلوب نرسیده است



امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان با بیان اینکه وحدت به حد مطلوب نرسیده و باید در عمل این وحدت را بیشتر کنیم، بر لزوم مشارکت و حضور علمای شیعه و سنی در همایش‌ها و جلسات مختلف تأکید کرد.



عبداللهی با اشاره به اینکه مردم از علما الگو می‌گیرند، افزود: اگر هر یک از علما مطلب اختلافی را از افراد خود شنید آن را بزرگ نکند و با نصیحت، دوستی و محبت سعی کند اختلاف ایجاد نشود.



وی یادآور شد: در حال حاضر به‌خاطر حفظ اسلام و چالش‌های پیش‌ روی جهان همه باید از اصل اسلام دفاع کرده و این دین مبین را به‌عنوان آئینه مهر و محبت به جهانیان معرفی و از هرگونه خشونت پرهیز کنیم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
|
-
|
۱۳۹۳/۱۰/۱۶ - ۱۲:۰۶
0
0
خدا حفظشان کند.
captcha