ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله به همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث
کد خبر: 2797182
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
رجایی خبر داد:

ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله به همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث

گروه حوز‌ه‌های علمیه: دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر به این همایش ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی رجایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اعلام این خبر به تشریح جزئیات بیشتری از برگزاری همایش پرداخت و گفت: این همایش در روز پنج شنبه، هفتم اسفند ماه 1393 در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره)  برگزار خواهد شد.

رجایی با بیان اینکه این همایش یک روزه و در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود عنوان کرد: برنامه‌های صبح از ساعت 8 الی 12 با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، خیر مقدم و گزارش همایش آغاز و با سخنرانی افتتاحیه و ارائه مقالات علمی توسط نویسندگان همچنین سخنرانی علمی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های نوبت عصر نیز تصریح کرد: برنامه‌های عصر از ساعت 14 الی 17 با سخنرانی علمی، ارائه مقالات علمی توسط نویسندگان و اهدای جوایز به برگزیدگان همچنین سخنرانی اختتامیه برگزار خواهد شد.

وی هدف این همایش را واکاوی اهمیت موضوع پیشرفت اسلامی از منظر قرآن و حدیث و بهره‌گیری از دانش اساتید و پژوهشگران محترم در استخراج مباحث پیشرفت از منابع قرآن و حدیث عنوان کرد.

دبیر همایش گفت: این همایش در محورها و موضوعات ماهیت و مؤلفه‌های پیشرفت اسلامی، مبانی و اصول پیشرفت اسلامی، ویژگی‌ها و شاخص‌های جامعه پیشرفته از منظر قرآن و حدیث، عوامل و موانع پیشرفت اسلامی و بررسی انتقادی مبانی و شاخص‌های توسعه برگزار خواهد شد.

رجایی عنوان کرد: مقالات دریافتی پس از ارزیابی توسط اعضاء علمی دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به کمیته علمی همایش ارجاع داده شده است و نتایج آن پس از داوری، به تدریج از طریق سایت همایش و پست الکترونیک به اطلاع نویسندگان مقالات رسانده می‌شود و هم اکنون نیز مقالات برای کمیته علمی همایش و ارایه نتایج نهایی ارسال شده است.

دبیر همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث، در خصوص پژوهشگرانی که مقاله‌ای برای همایش ارسال نکرده‌اند ولی علاقه‌مند به حضور در همایش هستند گفت: این پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به آدرس www.olgou.org و تکمیل فرم ثبت نام در همایش و انتخاب گزینه فقط حضور در همایش، اقدام به ثبت مشخصات خود کنند.

رجایی با اشاره به امتیازات در نظر گرفته شده برای برترین‌ها نیز بیان کرد: رتبه اول، ارائه در جلسه عمومی همایش؛ رتبه دوم، ارائه در کمیسیون‌های تخصصی؛ چاپ و نشر مقالات رتبه اول تا سوم در کتاب مجموعه مقالات همایش و اهدای هدایا به مقالات برگزیده در همایش انجام می‌شود.

captcha