مسئولان روحیه مسئولیت‌پذیری را از انقلاب فراگیرند/ اجرای 550 برنامه دهه فجر در شیراز
کد خبر: 2798520
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
قناعتی:

مسئولان روحیه مسئولیت‌پذیری را از انقلاب فراگیرند/ اجرای 550 برنامه دهه فجر در شیراز

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز گفت: تمام مسئولان درس مسئولیت‌پذیری را از انقلاب اسلامی فراگیرند تا بتوانیم به مباحث اخلاقی و فرهنگی در جامعه به خوبی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جواد قناعتی، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 13 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز خداوند در 54 سوره مائده می‌فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ...؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید هر کس از شما از دین خود برگردد به زودى خدا گروهى [دیگر] را مى‏آورد که آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر کافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏ترسند این فضل خداست آن را به هر که بخواهد مى‏دهد».
وی افزود: در اکثر قریب به اتفاق تفاسیر آمده است که زمانی که این آیه نازل شده است پیامبر(ص) دست به شانه‌های سلمان فارسی زده است که این‌ها همشهری‌های سلمان هستند و این افتخار ما ایرانیان است.

انقلاب اسلامی؛ تبلور آیه 54 سوره مائده است
قناعتی با تأکید بر اینکه تبلور و به منصه ظهور رسیدن این آیه شریفه را در 36 سال عمر انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم، گفت: دهه فجر طلیعه بسیار درخشانی برای اینکه مردم ما یک رژیم غاصب مستکبر را ساقط کند، شد و در عوض حکومت اسلامی تأسیس شد و انقلاب اسلامی به وجود آمد.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری اینکه طی دوران 36 ساله این انقلاب مورد هجمه‌های مختلف دشمنان قرار گرفته است، گفت: اما این ملت و انقلاب هر روز سربلندتر از روزهای قبل راه خود را ادامه می‌دهد و تبدیل به الگویی برای سایر کشورها شده است.

راهی جز مقابله با استکبار نداریم
وی با اشاره به اینکه ملت ایران در روز 22 بهمن هر ساله کوبنده به میدان می‌آیند و در حرکتی انقلابی توطئه دشمن را برای جداسازی مردم از نظام ناکام می‌گذارند، ‌گفت: توطئه‌های پی در پی دشمنان نشان می‌دهد که ما راه و روشی جز مقابل با جبهه استکبار نداریم و باید با توکل به خدا و عزم راسخ سرافرازانه این راه را ادامه دهیم.
قناعتی، ایام دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی جهت ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم ما نشان دادند که در این راه چگونه آینده خود را ترسیم می‌کنند و پیشرفت، عزت و افتخار ایران اسلامی مرهون این است که مردم در انقلابی که متعلق به خودشان حضور پیدا کردند و عزتمندان این راه را ادامه می‌دهند.

مقابله با فشارهای رسانه‌ای امپراتوری خبیث رسانه‌ای غرب
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز ضمن برشمردن توطئه‌های مختلف دشمنان در طول 36 سال از عمر انقلاب اسلامی گفت: ما مبارزات سخت و نرم زیادی را پشت سر گذاشتیم و امروز فشارهای رسانه‌ای امپراتوری خبیث رسانه‌ای را مشاهده می‌کنیم اما ملت ما با سرافزاری تمام فشارها و تحریم‌ها را پشت سر گذاشتند.
وی با بیان اینکه دشمنان از تمام توان و ظرفیت خود برای تقابل با این انقلاب استفاده و هرچه داشته، رو کرده است، گفت: امروزه دشمنان دیگر چیزی برای ساقط کردن ایران ندارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با استفاده از عوامل خود این راه انقلاب را کندتر کنند.
قناعتی ابراز کرد: دشمن در بحث تحریم‌هایی که برای کشورمان پیش آوردند از عنوان فلج کننده استفاده کردند یعنی  زندگی آینده ملت ایران را هدف قرار داد‌ه‌اند تا با این عزم راسخ ملت و  انقلاب ما مقابله کنند اما در این راستا انقلاب اسلامی ما تبدیل به الگویی برای سایر کشورها شده است.

حضور دائمی مردم در صحنه‌ها، انقلاب را پویاتر کرده است
به گفته وی، دهه فجر انقلاب اسلامی یک نعمت بود که شکر آن بر ما واجب است آن هم شکر داشتن ملتی که با سربلندی و حضور دائمی خود در صحنه و تحمل مشکل‌ها این انقلاب را پوینده‌تر و فعال‌تر کرده است.

عدم تغییر شعارهای انقلاب بیانگر تداوم مسیر اصلی است
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با تأکید بر اینکه امروز شعارهای انقلاب ما همان شعار روز اول است که نشان می‌دهد راهمان همان است و انحرافی در این مسیر صورت نگرفته است، گفت: جهت تقویت این انقلاب باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را نهادینه و تقویت کرد.
قناعتی اظهار کرد: از جمله نقاط قوتی که داشتیم غلبه بر چالش‌هایی بود که در طول انقلاب بر کشور ما وارد کردند همچون تحمیل 8 سال جنگ و انجام اقدامات تروریستی و جنگ فرهنگی و نرم و در این راه نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا انقلاب را به زانو درآورند اما این انقلاب همچنان ادامه دارد.

گسترش کمی و کیفی خدمات به مردم؛ از دستاوردهای انقلاب
وی، گسترش کمی و کیفی خدمات به مردم را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: مردم به پای این انقلاب محکم ایستاده‌اند چنانچه روز به روز شاهد پیشرفت‌های فراوانی در عرصه علمی، فناوری، نانو، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و غیره در کشورمان هستیم.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینکه علم را زمینه‌ساز اقتدار و پایه پیشرفت همه جانبه کشور می‌دانیم، افزود: امروز رشد علمی ایران سریع‌ترین رشد علمی دنیاست.
قناعتی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت انقلاب، انتقال ارزش‌های خود از نسل اول به نسل دوم و سوم است و نمونه‌ای از این مسئله شهدایی مانند احمدی روشن است که از نسل سوم انقلاب بودند.

تعداد رویش‌های انقلاب بیش از ریزش‌هاست
وی همچنین به نقاط ضعف انقلاب اشاره کرد و گفت: نقاط ضعفی نیز در بحث انقلاب داشتیم از جمله این‌ها، آن است که در این انقلاب توبه کار و پشیمان داشتیم اما عددشان بسیار کم است و در مقابل آن رویش‌های زیاد قابل قیاس نیست.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز، نقطه ضعف دیگر در انقلاب اسلامی را ترویج روحیه اسراف و مصرف‌گرایی دانست که این روحیه نیز یکی از ابعاد تهاجم فرهنگی دشمنان بوده است و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اصلاح الگوی مصرف و ترویج اقتصاد مقاومتی راهبردهای اصلی انقلاب در جهت مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمنان است.

ترویج سبک زندگی اسلامی؛ از اهداف اجرایی سپاه در سال آینده
وی با تأکید بر لزوم توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد: یکی از اهدافی که سپاه و بسیج در سال آینده و اواخر امسال شروع کرده است، بحث سبک زندگی اسلامی است که به عنوان یکی از اهداف و راهبردهای درآمده است و به‌صورت ویژه بدان خواهیم پرداخت.
قناعتی همچنین به لزوم توجه به مبحث اخلاق و فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: خوب است تمام مسئولان این درس را از نظام و انقلاب اسلامی یاد بگیرند که مسئولیت‌پذیری در میان آنان دارای یک نقش عمده و جایگاه ویژه‌ای است تا بتوانیم به مباحث اخلاقی و فرهنگی به خوبی بپردازیم.

اجرای بیش از 550 برنامه در ایام دهه فجر در شیراز
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های ایام دهه فجر این ناحیه از سپاه پرداخت و گفت: در دهه فجر امسال بیش از 550 برنامه در این ناحیه از سپاه برگزار خواهد شد.
وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری یادواره شهدای مهدی آباد، به عنوان یکی از پیش یادواره‌های شهدای سادات در 20 بهمن، برپایی ایستگاه‌های پخش شیرینی توسط حوزه و پایگاه‌ها، جشن بزرگ پایداری در 22 بهمن، برپایی نمایشگاه «طلوع نور» از 13 بهمن در سطح شهر و خیابان 9 دی، همایش افزایش جمعیت با حضور وافی در تاریخ 18 بهمن  در مجتمع شلمچه اشاره کرد.

70 حافظ قرآن پاسدار و بسیجی شیرازی تجلیل می‌شوند
قناعتی از تجلیل 70 نفر از حافظان قرآن این ناحیه از سپاه در روز 16 بهمن ماه جاری در مجتمع شلمچه شیراز خبر داد و گفت: در طول این دهه مسابقات مختلف ورزشی اعم از فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، همچنین یادواره شهدای بسیج ادارات تشکیل مجمع بسیج پیشکسوتان برگزار خواهد شد.
برگزاری مراسم نورافشانی به همراه بانگ الله اکبر، افتتاح تعدادی از پایگاه‌های مقاومت، برگزاری نماز جماعت و جشن در مجتمع‌های تجاری شیراز، ویزیت رایگان در روستاهای اطراف خصوصاً منطقه قره باغ، برپایی ایستگاه‌های رایگان تست سلامت در سطح شهر از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها نام برد.

captcha