برگزاری همایش «آرزوها و آمال دوران جوانی» در ایلام
کد خبر: 3253805
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

برگزاری همایش «آرزوها و آمال دوران جوانی» در ایلام

گروه اجتماعی: همایش «آرزوها و آمال دوران جوانی از توهم تا واقعیت» با محوریت موضوعی آیه قرآنی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» و تشریح رنج سازنده و سوزنده سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

علی حامدی، مسئول کانون نماز و مناسبت‌های دینی دانشگاه ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: همایش «آرزوها و آمال دوران جوانی از توهم تا واقعیت» سه‌شنبه، 15 اردیبهشت ساعت 21 با حضور دکتر ابراهیم میثاق از روانشناسان برجسته کشور در سالن آیت‌الله حیدری این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش با محوریت موضوعی آیات «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا/ به یقین با (هر) سختی آسانی است!(5) إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا/ (آری) مسلّماً با (هر) سختی آسانی است(6)» سوره مبارکه انشراح برگزار می‌شود، گفت: در این همایش به فلسفه رنج اشاره می‌شود و اینکه آیا ما محکوم به رنج هستیم؟
حامدی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود تشریح رنج سازنده و رنج سوزنده است، افزود: مسلماً اگر جوانان با آگاهی کامل به سوی رنج سازنده بروند هم در بعد مادی و هم معنوی به آرزوهای خود دست خواهند یافت.
مسئول کانون نماز و مناسبت‌های دینی دانشگاه ایلام با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی در افزایش میزان آگاهی دانشجویان برای انتخاب اهداف سازنده و ارزشمند در مسیر زندگی خود می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود، گفت: این همایش با همکاری مشترک این کانون و مرکز مشاوره معاونت دانشجویی دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

captcha