۳۰۰ دانش‌آموز قرآنی استثنایی استان فارس به رقابت می‌پردازند
کد خبر: 3259411
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

۳۰۰ دانش‌آموز قرآنی استثنایی استان فارس به رقابت می‌پردازند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان استثنایی استان فارس طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار می‌شود که طی آن ۳۰۰ دانش‌آموز به رقابت می‌پردازند.

فریبرز دانشور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان استثنایی این استان خبر داد و گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در اسفندماه سال گذشته در استان فارس برگزار شد، افزود: بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی در این مسابقات به رقابت پرداختند.

دانشور با بیان اینکه این مسابقات در گروه‌های مختلف ناشنوایان، نابینایان، معلولان جسمی ـ حرکتی و چند معلولیتی در دو بخش دختر و پسر برگزار می‌شود، گفت: مرحله استانی این مسابقات طی روزهای 14 تا 16 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

وی توجه به ارتقای سطح کیفی مسابقات را دلیل برگزاری این مسابقات در طی دو روز غیرمتوالی عنوان کرد و افزود: 300 نفر در مرحله استانی این مسابقات به رقابت می‌پردازند که 150 نفر در روز 14 اردیبهشت و 150 نفر دیگر نیز در روز 16 اردیبهشت ماه به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس تصریح کرد: در این مرحله از هر رشته و هر جنسیتی و هر گروهی نفرات اول تا سوم به مرحله کشوری راه پیدا خواهند که از استان فارس 30 نفر به این مرحله راه می‌یابند.

وی زمان احتمالی برگزاری مرحله کشوری این مسابقات را مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: هنوز مکان برگزاری این مرحله مشخص نشده است.

دانشور با اشاره به رشته‌های این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش قرآن و احکام برگزار می‌شود که در بخش قرآن بسته به گروه‌های مختلف، رشته‌ها نیز متفاوت است به عنوان مثال در گروه معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی رشته قرائت و حفظ جزء 30 و در گروه ناشنوایان رشته حفظ و مفاهیم جزء سی قرآن کریم به‌صورت کتبی است ضمن اینکه رشته احکام نیز ویژه تمام گروه‌ها و به‌صورت کتبی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در پایان با بیان اینکه 20 داور در 10 گروه دو نفره قضاوت این مسابقات را به عهده دارند، گفت: 12 داور بانو و 8 داور آقا در این مسابقات به قضاوت می‌پردازند.

captcha