اختلافات مذهبی در مرا کز علمی و حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گیرد
کد خبر: 3260758
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام نوری:

اختلافات مذهبی در مرا کز علمی و حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گیرد

گروه اندیشه: امام جمعه سلطانیه با تأکید بر اینکه اختلافات مذهبی در مرا کز علمی و حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گیرد، گفت: علمای شیعه و سنی باید موارد اختلافی را در مراکز علمی مورد بحث قرار داده و از کشاندن مسائل به جامعه خودداری کنند.

حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه سلطانیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه ما در حقیقت یک حق بیشتر نداریم و بی‌تردید در منازعات یک طرف حق و دیگری باطل است، اظهار کرد: متأسفانه در حل اختلافات بین شیعه وسنی همواره یک طرف خود را حق مطلق دانسته و دیگری را به هیچ‌وجه قبول ندارد و همین جمود فکری موجب به حاشیه کشیده شدن مباحث علمی در این حوزه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر هدف رسیدن به حق باشد هیچ اختلافی پیش نمی‌آید، افزود: علمای شیعه وسنی باید به دنبال واقعیت بوده و بحث‌های علمی و ریشه‌ای را در مراکز علمی مطرح کرده و به بحث و نظر در این موضوع بپردازند.
امام جمعه سلطانیه تصریح کرد: وقتی ابزار علم دست افراد نادانی همچون گروهک تروریستی داعش بیفتد به دلیل جهالت نمی‌داند چگونه از آن استفاده کند وبا بهره گیری از بعضی نقاط اختلاف بین مذاهب و بزرگنمایی این اختلافات سعی می‌کند تا این موضوع را  تبدیل به یک چالش جدی بین مذاهب کند.
حجت‌الاسلام نوری عنوان کرد: برعلمای جهان اسلام شیعه و سنی در سراسر سرزمین‌های اسلامی لازم و ضروری است که ارتباطات میان خود را گسترده‌تر کرده و دیدگاه‌های هردو گروه تبیین و تفسیر دقیق شود تا زمینه سوء‌استفاده جریانات تکفیری افراطی مسدود شود.
وی خاطرنشان کرد: تقریب مذاهب اسلامی در عصر حاضر قربانی قدرت پرستی شده  و به قول امیرالمومنین(ع) دین در برخی از کشورها اسیر دست جباران، ستمگران و عیاشان شده است و همین موضوع  باعث شده است تا همچنان تا در این تقریب دچار مشکل باشیم.
این کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: شیعه وسنی هر دو باید وحدت میان خود را حفظ کرده و در مقابل دشمن مشترک به مقابله بر خیزند.

captcha