۳۰۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های ‌خواهران سراسر کشور برگزار شد
کد خبر: 3306004
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
طی سال گذشته؛

۳۰۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های ‌خواهران سراسر کشور برگزار شد

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: امروز برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در حوزه علمیه خواهران به چهارمین سال خود رسید و در سال گذشته ۳۰۰ کرسی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور پیش از ظهر امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران در مجتمع نرجس‌خاتون، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنوار‌ه‌های طلاب گفت: طلاب در عرصه‌ای قرار دارند که با حرکت علمی و معنوی خود در مسابقه غفران الهی قرار دارند.

وی افزود: حضور طلاب در عرصه طلبگی در واقع جایگاهی برای شناخت ظرفیت ها و برآورد میدانی وسازمانی کار حوزه علمیه خواهران است؛ امروز خوشبختانه نخبگان بسیاری در حوزه های علمیه خواهران رشد کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با ذکر این مطلب که اگر کسی به خدا متکی نباشد علم و عمل او بر خلاف مسیر انسانیت و بشریت صرف می شود، گفت: طلاب خواهر باید بدانند که اعلام برترین شدن تازه اول راه است و این مسیر مسیری بسیار پیچیده است.

وی افزود: باید برای ارتقا و شکوفا شدن این ظرفیت ها تلاش کنیم و طلاب خواهر باید بهره وری خود را افزایش دهند و می توانند از این جشنواره ها خود و ظرفیت های خود را بازشناسی کنند.

وی گفت: امروز فضای مجازی فرصتی برای ما فراهم آورده است که می توانیم ندای اسلام ناب را به اقصی نقاط عالم برسانیم و خوشبختانه حوزه علمیه خواهران ما با استفاده از ظرفیت طلاب امروز 4هزار وبلاگ را در مقابله با تهدیدات دشمن ایجاد کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور تصریح کرد: کسانی که امروز به دنبال ارایه چهره خشن از اسلام دارند بیشترین عضو گیری را از همین فضای مجازی استفاده می کنند و طلاب خواهر در این عرصه وظیفه دارند همین فضای مجازی را محلی برای رشد و تعالی اسلام ناب قرارداده و از اشاعه چهره کریه از اسلام جلوگیری کنند.

وی گفت: ظرفیت‌های خواهران طلبه بسیار رشد کرده است و امروز با استفاده از ابزارهای روز می‌توانیم تبلیغ کنیم و نیازی نیست که مثل قدیم کارهای سخت انجام دهیم امروز می توانیم تبلیغ را با استفاده از بسترهای روز استفاده کنیم.

جمشیدی بیان کرد: شبکه کوثر نت به عنوان بزرگترین شبکه علمی و آموزشی و فرهنگی و تبلیغی در این عرصه فراگیر خواهد شد و حوزویان خواهر می توانند از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

وی گفت: 17 سال پیش دغدغه ایجاد کنندگان حوزه علمیه خواهران، ایجاد یک بستر ثابت در این عرصه بود ولی امروز ما به دنبال فراگیر کردن این ساختارها هستیم؛خوشبختانه این حرکت از قم آغاز شد ولی امروز توزیع علمی در سراسر کشور به شکلی صورت گرفته است که امروز بسیاری از طلاب نخبه از مناطق محروم کشور هستند.

جمشیدی اظهار کرد: روزگاری بیان می شد که سطح علمی طلاب خواهر بالا نیست ولی امروز برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه علمیه خواهران به چهارمین سال خود رسید و سال گذشته به 300 کرسی در سراسر کشور رسید.

وی گفت: سطح علمی جلسات کرسی آزاد اندیشی بسیار بالاست و به حدی است که کارشناسان و مجریان این همایش نیز به آنها اعتراف کرده اند و به همین دلیل در آینده نزدیک امیدواریم که کرسی های نظریه پردازی را نیز برگزار کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به این مطلب که در شرایط فعلی 60 مرکز آموزش عالی و تخصصی حوزوی خواهران در سطح 3 فعال هستند، تصریح کرد: این موسسات در 13رشته مشغول فعال هستند و قطعا این مسیر باید در سطح چهار نیز انجام شود.

وی گفت: امروزه رشد علمی متوقف در حوزه علمیه قم و مشهد و تهران نیست بلکه در دورترین نقاط کشور نیز امروز بخشی از برترین های کشور رشد کردند و این مساله بیانگر آماده بودن ظرفیت های حوزویان برای رشد و تعالی است.

captcha