دومین کنگره شهدای ترور شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3312512
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
هاشمی‌نژاد خبر داد:

دومین کنگره شهدای ترور شهریورماه برگزار می‌شود

گروه سیاسی: دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: دومین کنگره ۱۷ هزار شهید ترور همزمان با روز شهادت رجایی و باهنر برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، مهدی هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان در پیش نشست دومین کنگره 17هزار شهید ترور کشور در موسسه امام خمینی(ره) گفت: موضوع ترور مورد ابتلای کشور است و این موضوع همیشه فراز و نشیب داشته است ولی اصل این موضوع همیشه باقی است.

وی افزود: موضوع ترور یک مفهوم و معنای واحدی که به عنوان قانون جامع پذیرفته شده توسط سازمان‌های بین‌المللی باشد نیست؛ هر کسی بنا به خواسته خود این مسئله را تعریف می‌کند؛ حتی سال گذشته سنای آمریکا با هر عنوان و مفهومی که این مسئله را بررسی کردند گفتند که مصداق آن خود آمریکاست و به همین خاطر به این مفهوم هم نرسیدند.

وی گفت: نیازمند آن هستیم که به این موضوع در داخل کشور خود به خوبی بپردازیم زیرا دشمن های بسیاری داریم که کارهای حقوقی و رسانه ای انجام می دهند و در همه عرصه ها که مرتبط با موضوع جمهوری اسلامی است ورود می کنند و همیشه سعی می کنند که از قوانین بین‌المللی استفاده کنند.

هاشمی نژاد عنوان کرد: ده سال است که در این زمینه فعالیت می کنیم و بیان هم می کنیم که در این زمینه خلا بسیاری داریم؛ پیش از ایجاد چنین تشکیلی حتی آمار شهدای ترور را هم نداشتیم که 16 هزار و 400 شهید ترور احصا شد که پس از چند سال به بیش از 17هزار نفر رسید.

وی گفت: در سال 92 اولین کنگره شهدای ترور را برگزار کردیم و در همان همایش هم فراخوان همایش سال قبل ارسال شد که در مدت یک ماه 300 مقاله به دبیرخانه رسید که این حجم از استقبال باعث شد که به دنبال پشتوانه سازی در این حوزه باشیم.

هاشمی نژاد اظهارکرد: بحث تروریسم موضوعات بسیاری از جمله  حقوقی و سیاسی و امنیتی و حقوق بشری و... را در بر می گیرد و پیش‌نشست این کنگره که در 8 شهریور در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌شود در قالب نشست‌های علمی به دنبال بررسی علل و عوامل و ریشه‌یابی‌ها است. فراخوان مقاله این همایش نیز تا تیرماه است و حدود 40 مقاله در همین یک ماهه از خارج از کشور یعنی اروپا و آمریکا به این دبیرخانه واصل شده است.

captcha