۸۲ پایگاه حامی‌یابی ایتام در خراسان جنوبی برپا می‌شود
کد خبر: 3323804
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

۸۲ پایگاه حامی‌یابی ایتام در خراسان جنوبی برپا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی از برپایی ۸۲ پایگاه حامی‌یابی ایتام در استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام(ره) استان، سیدرضا حسینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) استان از برپایی ۸۲ پایگاه حامی‌یابی ایتام در استان خبر داد و گفت: تعداد پنج پایگاه دیگر در تهران و مشهد مقدس ایجاد می‌شود. همه ساله این نهاد در ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر اقدام به برپایی پایگاه‌های حامی‌یابی برای طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، طاها، کوثر، شفا و رضوان می‌کند.



معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی به تشریح طرح اکرام ایتام پرداخت و بیان کرد: این طرح ملی و خداپسندانه فرصت مناسبی است که فرد یا افرادی به‌عنوان حامی به‌صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهیانه حداقل ۲۰ هزار تومان مشارکت کنند.



حسینی با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۴۲ نفر یتیم تحت حمایت این نهاد است، عنوان کرد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون تعداد ۳۹۱ نفر حامی از داخل و خارج از استان حمایت مادی و معنوی ۴۴۲ یتیم تحت پوشش را برعهده گرفتند و از ابتدای سال نیز تعداد ۳۰۰ حامی سرپرستی این ایتام را متقبل شدند.



معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) طرح طاها را سرمایه‌گذاری برای ایتام بیان کرد و گفت: در این طرح حامیان با انتخاب فرزند یتیم و پرداخت ماهیانه مبلغی به حساب شرکت‌های بیمه طرف قرارداد این نهاد تا سن ۱۸ سالگی برای فرزند معنوی خود سرمایه گذاری و پس از آن حق برداشت را خواهد داشت. در طرح بیمه آتیه طرح اکرام ایتام دو هزار و ۴۴۲ نفر شناسایی شده‌اند که امیدوارم در شب‌های پرفضلیت قدر مردم نیکوکار استان حمایت یک یا چند فرزند در این طرح را متقبل شوند.



وی طرح محسنین را حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای سرپرست برشمرد و عنوان کرد: در این طرح هشت هزار و ۳۲۵ نفر خانواده غیریتیم تحت حمایت شناسایی شده‌اند که سرپرست خانواده دارای مشکلات از قبیل کارافتادگی، بیمار صعب العلاج و غیره است.



معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی گفت: طرح شفاء کمک به هزینه درمان بیماران نیازمند صعب العلاج، پرهزینه و خاص است که هزار و ۸۹۰ نفر از این افراد شناسایی و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مردم خیر و نیکوکار هستند. یک هزار و ۶۰۰ نوعروس تحت حمایت این نهاد در نوبت اهدای جهیزیه هستند که در این امر نیاز به مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی خیران و نیکوکاران دارد. امیدواریم هم استانی‌های عزیز با حضور در پایگاه‌های این نهاد در شب‌های قدر حمایت مادی و معنوی خود را از ایتام و خانواده‌های نیازمندان تقبل کنند.

captcha