گزارش ایکنا از تکریم یاد 300 شهید دانش‌آموز جهرم
کد خبر: 3443670
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

گزارش ایکنا از تکریم یاد 300 شهید دانش‌آموز جهرم

گروه اجتماعی: به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره 300 شهید دانش‌آموز جهرم به‌منظور تکریم یاد این شهدا در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره 300 شهید دانش‌آموز جهرم به‌منظور تکریم یاد این شهدا عصر دیروز، 12 آبان در این شهرستان برگزار شد.
سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده «کتاب پایی که جا ماند» در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روحیه خودباوری دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نظام سلطه سعی کرد با یک نظام اجاره‌ای به نام بعث عراق کمر یک انقلاب مردمی را بشکند و نظام ما را در معادلات نظامی خودش حساب نمی‌کرد اما از روحیه ایثارگری و ایمان راسخ ملت ایران برعکس کمر آنان شکست و سلاح از خودگذشتگی مردم ما به دنیا درس داد که دفاع از دین و انقلاب در خون این ملت نهادینه شده است.
وی افزود: دانش‌آموزان آن روز با سلاح ایمان و ازخودگذشتگی در کنار پایداری و تبعیت از امام خمینی(ره) کمر دشمن و نظام سلطه شکستند زیرا دفاع مقدس ما یک کلاس درس جهانی با تأسی از حماسه عاشورا به شمار می‌رفت تا ایرانی ثابت کند برای دفاع از وطن و دین خویش جانفشانی می‌کند.
حسینی‌پور با اشاره به شیطنت نظام سلطه در آن دوران گفت: به فرموده رهبری دشمن اصلی ما نظام سلطه و آمریکا بوده که در برابر اتحاد یکپارچه ملت ایران در تمامی دوران‌ها شکست خورده است و ایران با صادرات روحیه مقاومت در منطقه حرف اول را می‌زند.
این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا اظهار کرد: یادواره‌های شهدای دانش‌آموز باید کلاس درس خودباوری، ازخودگذشتگی و دشمن شناسی با سلاح ایمان و اقتدار در جهت تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب برای نسل امروز باشد.
وی تأکید کرد: حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی تجمع مهم بشری در عراق شکل می‌دهد و مردم ما با روحیه عاشورایی با تأسی از سبک زندگی حسینی و روحیه عاشورایی به کربلا می‌روند و زائر امام حسین(ع) می‌شوند این راهپیمایی عظیم درس زندگی است زیرا مردم عراق با جان و دل از زایران پذیرایی می کنند تا نشان دهند قدوم زایر امام حسین(ع) ارزشمند و متبرک است.
بنا بر این گزارش، در ادامه عبداله  نورزاد، رئیس آموزش و پرورش جهرم با اشاره به نقش سازنده شهدای دانش‌آموز دو دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که دانش‌آموز امروز حق‌طلب، مشارکت‌جو، عدالت‌ورز و مطالبه‌گر باشد در همین راستا باید همه دانش‌آموزان با تاسی از شهدای دانش آموز در این مسیر پیش قدم باشند.
وی افزود: علم‌آموزی و دینمداری دو بال دانش‌آموز برای رسیدن به قله‌های پیشرفت به شمار می‌رود به همین خاطر باید این دو اصل را در بین قشر دانش آموز نهادینه کرد.
نورزاد با اشاره به چاپ خاطرات دوران دفاع مقدس بیان کرد: مطالعه کتاب خاطرات رزمندگان و آزادگان دوران جنگ درس شجاعت و ایثارگری برای نیل به اهداف آینده به شمار می‌رود  از این رو باید در مدارس این کتاب‌ها توزیع شود تا دانش‌آموزان بدانند جوانان دیروز با چه روحیه‌ای در مقابل دشمن با سلاح ایمان ایستادگی کردند.
مدیر آموزش و پرورش جهرم بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی در کشور بیشترین شهید دارد که این خود نشان از خودگذشتگی و داشتن روحیه ایثار بین معلمین و دانش آموزان حکایت دارد.
یادآور می‌شود، عزت‌الله حورنگ، دبیر یادواره 300 شهید دانش آموز جهرم نیز طی سخنانی گفت: این یادواره برای اولین بار در جهرم برگزار شده و ما سعی کردیم در این برنامه خاطرات و درس‌های ایثار گری دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین کنیم تا مسیر زندگی دانش آموزان امروز باشد.

captcha