برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای «مشک تشنه» در دهدشت
کد خبر: 3444605
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای «مشک تشنه» در دهدشت

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای مشک تشنه با حضور استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد 18 آذرماه سال‌جاری در دهدشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سید ایرج کاظمی‌جو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه روز گذشته، 16 آبان ماه در نشست شورای اداری این شهرستان، از برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای مشک تشنه با حضور استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد 18 آذرماه سال‌جاری در دهدشت خبر داد و گفت: موضوع این سوگواره ایام محرم و اتفاقات حادثه عاشورا است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش شعر فارسی کلاسیک، سپید و محلی برگزار می‌شود، افزود: از برگزیدگان این جشنواره با جوایز نقدی تقدیر می‌شود.
رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در بخش دیگری از اظهارات خویش همچنین از برگزاری دهمین جشنواره استانی قرآن طی 20 آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: در این جشنواره استانی حدود 90 نفر در بخش‌های حفظ، مفاهیم، اذان و صحیح‌خوانی حمد و سوره شرکت می‌کنند.
کاظمی‌جو با بیان اینکه برگزیدگان مسابقات قرآنی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، بیان کرد: از تمام مردم و مسئولان دعوت می‌شود که در افتتاحیه و اختتامیه این برنامه شرکت کنند.
وی در ادامه سخنان خویش با بیان اینکه خبرنگاران فعال دهدشت 6 نفر هستند، خواستار جذب این فعالان رسانه‌ای از فرماندار کهگیلویه به صورت قراردادی در ادارات شهرستان شد.

captcha