رویکردی تعمدی برای به فراموشی‌سپردن انقلاب بحرین وجود دارد
کد خبر: 3449064
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
شیخ عبدالله الصالح در گفت‌و‌گو با ایکنا:

رویکردی تعمدی برای به فراموشی‌سپردن انقلاب بحرین وجود دارد

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل جمعیت «عمل اسلامی» بحرین با اشاره به تلاش برخی کشورهای ثروتمند منطقه برای به فراموشی‌سپردن انقلاب بحرین، گفت: رویکردی تعمدی برای تحقق این هدف وجود دارد.


شیخ عبدالله الصالح، معاون دبیرکل جمعیت «عمل اسلامی» که دومین جمعیت سیاسی بزرگ بحرین بعد از «الوفاق» است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به این مطلب اشاره کرد و گفت: مسئله بحرین در حال فراموش شدن است.



وی که اکنون در شهر مقدس قم مقیم است، افزود: دلیل اصلی رو به فراموشی نهادن انقلاب بحرین را نمی‌توان حضور پررنگ داعش در منطقه قلمداد کرد؛ زیرا انقلاب بحرین قبل از داعش و تاکنون نیز وجود داشته است و از گذشته با آن محتاطانه رفتار می‌شد.



شیخ عبدالله الصالح تصریح کرد: علی‌رغم اینکه خواسته‌های مشروع مردم بحرین همچنان محقق نشده و بازداشت‌ها، شکنجه‌ها و تجاوز به کرامت مردم معترض همچنان ادامه دارد، رویکردی تعمدی در به فراموشی سپردن انقلاب بحرین وجود دارد.



روحانی مبارز بحرینی دلیل عمده این مسئله را نه اوضاع منطقه بلکه فعالیت مستمر برخی کشورهای ثروتمند منطقه برای کنار گذاشته‌شدن انقلاب بحرین از صفحات اصلی رسانه‌ها دانست.



تلاش برای حذف انقلاب بحرین از محور مقاومت



وی در ادامه اظهار کرد: کشورهای تشکیل‌دهنده محور مقاومت در یک خط قرار دارند، خطی که شامل سوریه، عراق، یمن، بحرین و منطقه الشرقیة(منطقه شیعه‌نشین) عربستان نیز می‌شود؛ اما برخی می‌خواهند بحرین را از این محور مقاوم جدا کنند.



الصالح تأکید کرد: شیعیان و اهل تسنن بحرین مانند سایر کشورها برادر هستند و سنی‌هایی وجود دارند که در کنار برادران شیعه خود علیه آل‌خلیفه ونظام استبدادی حاکم در کشور مبارزه می‌کنند.



تندروی سنی وجود ندارد



وی  درباره وجود تندرو‌های دینی در بحرین و امکان ایجاد ضرر برای شیعیان گفت: تندروی سنی وجود ندارد، آنچه ما شاهد آن هستیم وجود جریانی سلفی وهابی تکفیری است که از هرگونه آموزه‌های دینی به دور است.



معاون دبیرکل جمعیت «عمل اسلامی» بحرین، با تأکید بر این که جریان تکفیری را نمی‌توان تندرو نامید و این جریان از دین جداست، گفت: تندروی در دین سرعت بخشیدن در قرب الهی و زیاده‌روی در عشق به خداوند و بخشش و کمک به هم‌نوع است و به هیچ‌وجه نمی‌توان کشتار مردم بی‌گناه را به دین منتسب ساخت.



الصالح در واکنش به سرکوب عزاداران بحرینی و منع آنان از انجام شعائر مذهبی خود در ماه محرم گفت: شیعیان بحرین همواره در مسائل مذهبی خود مورد حمله حکومت قرار دارند. در محرم امسال 21 منطقه با میانگین روزانه 3 منطقه مورد یورش نظامیان حکومت بحرین قرار گرفت که این نظامیان در حملات خود تمام امور مرتبط با محرم از جمله پرچم‌های سیاه، وسایل تعزیه‌، بنرها و غیره را از بین بردند.



وی تصریح کرد: آن‌ها همچنین مانع برگزاری مراسم سالانه تجمع هیئت‌های عزاداری که معمولاً از 8 تا 13 ماه محرم هر سال به صورت متمرکز برگزار می‌شد، شدند.



حکم حبس 99 ساله برای روحانیون مخالف آل خلیفه



وی در پاسخ به اقدامات احزاب مخالف آل خلیفه برای کمک به شیخ «علی سلمان»، روحانی مبارز در بند آل‌خلیفه گفت: 18 روحانی و عالم دینی مخالف رژیم آل‌خلیفه در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند و شیخ علی سلمان تنها یکی از آنهاست.



به گفته شیخ عبدالله الصالح برخی از آنها به احکامی تا 99 سال حبس محکوم شده‌اند همچنین برخی مانند آیت‌‌الله جلیل المقداد از فضلا و مدرس درس فقه خارج حوزه علمیه قم، به 30 سال حبس محکوم هستند.



الصالح در ادامه به ذکر نام چند تن از علمایی که به 30 سال حبس محکوم شده‌اند، اشاره کرد و گفت: أحمد الماجد، شیخ محمد المحفوظ، شیخ علی سلمان، شیخ حسن عیسی، سعید النوری، شیخ حسن مشیمع، ابراهیم شریف، فاضل عباس، عبدالوهاب حسین از جمله روحانیون و شخصیت‌‌های برجسته سیاسی بحرینی هستند که اکنون در زندان به سر می‌برند.



وی در پایان تأکید کرد: 8 دبیرکل احزاب و جمعیت‌های سیاسی اکنون در زندان هستند که شیخ علی سلمان تنها یکی از آنان است که رسانه‌ها به خاطر اینکه وی دبیرکل بزرگترین جمعیت سیاسی شیعیان بحرین است از وی یاد می‌کنند و دیگران را فراموش کرده‌اند.

captcha