تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3450621
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

گروه هنر: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در بخش‌های مختلف در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد،  علی هوشمند، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 آبان ماه از تدوین و گردآوری ۱۷ کتاب در بخش‌های مختلف در این حوزه خبر داد.
وی با بیان اینکه این کتاب‌ها در بخش‌های ادبیات پایداری، شعر و داستان و دانش‌نامه فرهنگ و هنر گردآوری شده و آماده چاپ هستند، افزود: در بخش ادبیات پایداری 6 کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان گردآوری شده و به‌زودی مراحل چاپ آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین دو کتاب «فتاح» و «مقاومت خندقیان» توسط انتشارات سوره مهر در حل چاپ است و به‌زودی وارد بازار کتاب می‌شود.
هوشمند بیان کرد: کتاب زندگی‌نامه سردار شهید یزدانپناه نیز هم‌اکنون با مشارکت کنگره سرداران شهید استان در دست چاپ است.
وی همچنین با اشاره به کتاب‌های گردآوری شده در بخش شعر و داستان، گفت: در این بخش دو کتاب مجموعه شعر فارسی شعرای استان تدوین شده و در دست بررسی است.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کتاب مجموعه اشعار لری استان نیز در حال گردآوری و تدوین است و پس از این مرحله و کسب مجوز به چاپ می‌رسد، ضمن اینکه پیش از این کتاب شعر« هنوز اول راهم» اشعار حمید حسینیان به چاپ رسیده بود.
هوشمند همچنین با اشاره به کتب گردآوری شده در بخش دانش‌نامه فرهنگ و هنر، عنوان کرد: در این بخش هم‌اکنون هفت کتاب گردآوری و تدوین شده است.
وی یادآور شد: این کتاب‌ها افسانه‌ها و قصه‌های کهگیلویه و بویراحمد، باورهای عامیانه و چیستان‌ها، مجموعه ضرب‌المثل‌های استان، زیور آلات و آویزه‌های استان و بررسی گویش لری است.
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کتاب‌ها برای اخذ مجوز چاپ به تهران ارسال شده‌اند و در صورت کسب مجوز، منتشر می‌شوند، ضمن اینکه پیش از این در بخش پژوهش طی 6 ماه اول سال کتاب اقتصاد هنر در این حوزه به چاپ رسید.

captcha