همایش سه ساله‌های حسینی در املش برگزار شد + تصویر
کد خبر: 3453432
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

همایش سه ساله‌های حسینی در املش برگزار شد + تصویر

گروه اجتماعی: همایش سه ساله‌های حسینی با حضور دختران خردسال و والدینشان به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد اعظم املش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین پاکیزه، رئیس اداره اوقاف شهرستان رودسر در همایش سه ساله‌های حسینی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) عصر روز گذشته، 25 آبان در مسجد اعظم املش برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت فرزندان، اظهار کرد: اسلام برای پرورش و تربیت دینی فرزندان سفارش و تاکید بسیار دارد و خانواده را در این رابطه مورد خطاب جدی قرار داده است.

وی افزود: حضرت رقیه(س) در دامن پرمهر خاندان رسالت رشد یافت و با حضور در واقعه کربلا نقش یک مبلغه عاشورایی را ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام پاکیزه گفت: امروز باید همه خانواده‌ها مراقب تعلیم و تربیت فرزندان خود باشند تا در سرزمین ولایی و حسینی ایران اسلامی نسلی عاشورایی و پا در رکاب ولایت فقیه تربیت کنیم.

رئیس اداره اوقاف رودسر با اشاره به روایات ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: کسی که در دل یقین به ولایت اهل بیت(ع) را داشته باشد برای او از عبادت هزار سال بهتر است و اگر بنده‌ای هزار سال خدا را عبادت کند خداوند عبادت او را نخواهد پذیرفت تا اینکه ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد.

وی ادامه داد: با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که فرزندان اهل بیت(ع) نیز همانند پدرانشان قابل احترام و کرامت هستند و اجرای مراسم برای آنها و عبرت‌های زندگی‌شان راه سعادت و کمال را برای ما سهل و آسان خواهد نمود.

به گزارش ایکنا، مراسم شهادت حضرت رقیه(س) با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم و با همکاری بسیج فاطمه الزهراء(س) سپاه ناحیه املش و واحد پیروان عترت هیات رزمندگان این شهرستان برگزار شد.

captcha