ابعاد منکرات فراتر از حجاب و عفاف است/ بالاترین معروف ایجاد اشتغال است
کد خبر: 3454716
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
آیت‌الله ایمانی:

ابعاد منکرات فراتر از حجاب و عفاف است/ بالاترین معروف ایجاد اشتغال است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نکرات ما منحصر به حجاب و عفاف نیست؛ منکرات پدیده‌ای است که یکی از مسائل آن مسئله عفاف و حجاب است و اکنون مشکلاتی که در ادارات داریم، حاکمیت رشوه است که متاسفانه در عمده ادارات کم و بیش شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 28 آبان در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط رئیس مجلس ابلاغ شدها ست نه رئیس جمهور، گفت: یعنی این قانون مدتی پس از تصویب توسط شورای نگهبان، اگر ابلاغ نشد، رئیس مجلس می‌تواند آن را ابلاغ کند لذا قانون امر به معروف و نهی از منکر را مجلس ابلاغ کردند.
وی گفت: رئیس جمهور نیز نامه‌ای خدمت رهبر انقلاب فرستادند و مشکلاتی که به ذهنشان می‌رسید درباره این قانون مطرح کردند و رهبر انقلاب بر اساس مصوبه‌ای که بوده است، آن را به شورایی که حکمیت در موارد اختلاف بین مجلس و دولت و قوه قضاییه است، ارجاع دادند؛ آن‌ها هم قانون امر به معروف و نهی از منکر را دقیقاً بررسی و ارزیابی و اعلام کردند که این قانون هیچ مشکلی ندارد و باید اجرا شود و نامه هم خدمت رهبر انقلاب و هم دستگاه‌های ذیربط دادند. اما بعد از آن هم باز نسبت به اجرای قانون اقدامی انجام نشد.

با قانون امر به معروف ضعیف برخورد شد
آیت‌الله ایمانی از برخورد ضعیف با قانون امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: طبیعتاً این دیدگاه به تمامی مسئولان رده پایین  و مسئولان اجرایی انتقال پیدا می‌کند و این چیزی نیست که مخفی بماند و این نوع برخورد به بدنه جامعه نیز انعکاس پیدا می‌کند و همانگونه که قبلاً هم احتمال داده می‌شد با قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز ضعیف برخورد شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خاطرنشان کرد: با اینکه این قانون باید با قدرت کامل اجرا شود تا آن قوت و قدرت باعث شود، اگر صد در صد ایده‌آل تحقق پیدا نکند، هفتاد درصد آن تحقق یابد. اما وقتی ضعیف با قانون برخورد شود خواه و ناخواه این ضعف گسترش می‌یابد و دامنه آن توسعه بیشتری پیدا می‌کند و نتیجه آن می‌شود که وقتی یک روحانی تذکری می‌دهد، آن فردی که تذکر گرفته است، عکس‌العمل نشان می‌دهد و با خشونت برخورد می‌کند.
به گفته وی، این‌ها نشانی از همان فضایی است که در جامعه حاکم است و چراغ سبزهایی است که به افراد، جوامع و گروه‌های مختلف ارائه شده است.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: ما احساس می‌کنیم که امر به معروف و نهی از منکر بعد از تصویب قانون نیز غریب است، یعنی این قانونی که در مجلس تصویب شده است نتوانسته رنگ غربت را از امر به معروف و نهی از منکر پاک کند و همان حالت گذشته برقرار است.
وی در ادامه با بیان اینکه عفاف و حجاب یک قانون مدون دارد، گفت: در استان فارس قریب 3 یا 4 بار از طرف مجموعه‌ای از افراد، بازرسی‌های مختلف از مجموعه‌هایی که تحت امر این قانون هستند، انجام گرفته است که بار اول مشکلات فراوان بود و بار دوم مشکلات کمتر شد و بار سوم از بار دوم کمتر بود اما وقتی این بازدیدها و بازرسی ها کم شد، دوباره مشکلات و معضلات به حال اول خود بازگشت.
امام جمعه شیراز ادامه داد:‌ آنچه که مهم است، شرکت‌هایی است که تحت عنوان شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی و بانک‌ها قرار دارند که وضعیتشان نسبت به بقیه ادارات بدتر است اما بحث ما در مورد ادارات و مجموعه‌های خاصی است که تحت عنوان یکی از مجموعه‌هایی که خدمات می‌رسانند و تحت اشراف دولت هستند و قانون شامل حال آن‌ها شده است.
وی با بیان اینکه اگر سالی دوبار در ادارات ذیربط بازرسی انجام گیرد، تاثیر بیشتری دارد،‌گفت: در شورای فرهنگ عمومی این بحث مطرح شد و پیگیری‌هایی که انجام شد آثار بازرسی دیده شد. البته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه بازرسی بر عهده دارد اما تمکین در مقابل این قضیه در ادارات نیست، یعنی فضای اجرا اماده نشده است.

ابعاد منکرات فراتر از حجاب و عفاف است
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: منکرات ما منحصر به حجاب و عفاف نیست؛ منکرات پدیده‌ای است که یکی از مسائل آن مسئله عفاف و حجاب است و اکنون مشکلاتی که در ادارات داریم، حاکمیت رشوه است که متاسفانه در عمده ادارات کم و بیش شاهد آن هستیم و گزارش‌های مختلف و متعددی که رسیده است، خود یک معضلی است که اعتماد مردم را به تشکیلات نظام جمهوری اسلامی سلب کرده است.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، کارشکنی‌هایی که در امر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان فارس و مکان‌های دیگر مشاهده می‌شود را از دیگر موارد منکرا دانست که متاسفانه منحصر به استان فارس نیست در نواحی دیگر هم وجود دارد.

بالاترین معروف ایجاد اشتغال است
وی، بالاترین معروف را ایجاد اشتغال دانست و گفت: بیکاری عامل هزار گرفتاری جوانان است اما مشاهده می‌شود کسی که برای سرمایه‌گذاری آمده است هزار مشکل پیش می‌آید و نمی‌گذارند به کار مثبتی برسد و مشکلی از مشکلات جامعه حل کند لذا ما باید همه این‌ها را ببینیم.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره و بر لزوم برگزاری مراسم باشکوه و باعظمت در این استان تأکید کرد و گفت: با تمهید و مقدماتی که شده است باید شاهد برپایی یک مراسم در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) باشیم.
وی افزود: در این روز باید شاهد حضور پرشور مردم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) باشیم و کاروان‌هایی از شهرستان‌ها که توفیق کربلا رفتن نداشتند به‌عنوان عرض تسلیت خدمت احمدبن موسی(ع)، سواره یا پیاده به شیراز آیند.

captcha