تغییرات آیین‌نامه انگیزه حضور در مسابقات را افزایش داده است/ ارتقای سطح رقابت‌ها در حفظ کل
کد خبر: 3462610
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
شرکت‌کننده رشته حفظ کل:

تغییرات آیین‌نامه انگیزه حضور در مسابقات را افزایش داده است/ ارتقای سطح رقابت‌ها در حفظ کل

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از حافظان کل سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به اینکه تغییرات آیین نامه مسابقات انگیزه حضور را افزایش داده است، گفت: در مسابقات امسال شاهد ارتقای شرکت‌کننده‌ها در رشته حفظ کل بودیم.

مصطفی اصفهانیان، یکی از شرکت کنندگان حاضر در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه حدود 14 سال پیش قرآن کریم را حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر 31 سال دارم و افتخار دارم که فرهنگی هستم. از سال 1380 قرآن را حفظ کردم و از همان سال شروع به حضور در مسابقات به تناوب کرده ام.
وی با بیان اینکه امسال برای دهمین بار است که در مسابقات سراسری قرآن کریم حضور دارد، افزود: در این 10 بار حضور شش بار موفق به حضور در فینال مسابقات شدم و چهار بار نیز در سال های 1385، 86 و 87 پشت سر هم رتبه سوم را کسب کردم. همچنین سال 1391 موفق به کسب رتبه سوم مسابقات شدم و سال 92 هم به فینال مسابقات راه پیدا کردم که در نهایت ششم شدم.
این حافظ کل قرآن تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز چندین بار به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌ام که از جمله آنها مسابقات بین المللی کشور تونس بود که رتبه سوم را کسب کردم، سال 1389 نیز در مسابقات کشور اردن حضور داشتم که رتبه ای را به دست نیاوردم، سال 1392 نیز در مسابقات کشور اندونزی نیز حضور داشتم که در نهایت رتبه دوم را کسب کردم.
اصفهانیان در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز اظهار کرد: سطح این دوره از مسابقات در رشته حفظ کل قرآن رو به رشد بوده است و این رشد سال به سال ارتقاء پیدا می کند، من حدود 14 سال است در مسابقات حضور دارم، سال های قبل دیده می شد پنج نفر یا نهایتاً حافظ کل بسیار خوب و قوی حضور داشتند اما امسال واقعاً حدوداً شاید 30 نفر از کل شرکت کنندگان بسیار قوی بودند و باعث ارتقاء سطح مسابقات شده اند. شاید نسبت به قرائت این برتری و مزیت داشته باشد که سطح مسابقات در حفظ نسبت به سال های قبل بسیار بالاتر است.
وی همچنین در مورد تغییرات صورت گرفته در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: بحث تغییر مسابقات از سال های قبل در دستور کار بوده است و باید این کار زودتر صورت می گرفت، چرا که بعضاً در سال های قبل حفاظ یا قاریانی بودند که با اختلاف بسیار کم که گاهی به صدم نمره می رسید، از کسب رتبه و یا حضور در فینال باز می ماندند، این چندان جالب نبود، امسال این سطح بندی کیفی که صورت گرفته است، اگر به خوبی اجرا شود و منطبق با واقعیت باشد، بسیار اثرگذار خواهد بود و باعث انگیزه بیشتر حافظان و قاریان می شود و هم سطح مسابقات را بالاتر می برد.
این شرکت کننده مسابقات سراسری قرآن در پایان در مورد وضعیت میزبانی استان کرمانشاه نیز بیان کرد: با توجه به اینکه تجربه شرکت در مسابقات بسیار زیادی دارم، امسال اندکی از لحاظ کیفیت پائین تر از سال های گذشته بوده است، بحث فقط مربوط به محل اسکان نیست، بلکه بحث برنامه ریزی اسکان که از ابتدا همه چیز مشخص نبود، مشکلاتی وجود داشت.
اصفهانیان همچنین در مورد مزایا و ویژگی های مسابقات امسال، بیان کرد: بحث رفت و آمد از هتل به محل مسابقات و بالعکس وسیله نقلیه همیشه مهیا بود، سال های قبل برای ایاب و ذهاب از محل اسکان تا محل برگزاری مسابقات مشکلات فراوانی وجود داشته اما امسال مشکلات در این بخش کمتر است.
captcha