برگزاری گفتمان «آسیب‌های اجتماعی» در حوزه علمیه دهدشت
کد خبر: 3467469
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

برگزاری گفتمان «آسیب‌های اجتماعی» در حوزه علمیه دهدشت

گروه فضای مجازی: گفتمان دینی با موضوع آسیب‌های اجتماعی به همت اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در حوزه علمیه خواهران دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجید کرمی، دادستان شهرستان کهگیلویه با اشاره به تعریفی از آسیب‌ شناسی اجتماعی،  گفت: آسیب‌شناسی اجتماعی به بررسی انواع مشکلات می‌پردازد که در سطح اجتماعی مطرح هستند و سعی می‌کنند علل مختلف آسیب‌ها را از جنبه‌های مختلف فردی، اجتماعی مورد بررسی قرار دهد.
وی در ادامه افزود: از مشکلات و آسیب‌هایی که جامعه ما را تهدید می‌کند معضل طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر است که باعث به‌وجود آمدن زمینه آسیب‌های دیگر از جمله سرنوشت زنان بی سرپرست، کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و به دام افتادن آنها در منجلاب آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.
دادستان شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: راه‌حل جلوگیری از طلاق و معضلات پس از آن مشاوره قبل از ازدواج و توجه به ارزش‌های دینی و الگوهای اسلامی از سوی زوجین است که این امر باعث واکسینه شدن بنیان خانواده‌ها در برابر ناملایمات خواهد شد.
کرمی از دیگر آسیب‌های اجتماعی را نزاع‌های دسته‌جمعی عنوان کرد و یادآور شد: نزاع‌های دسته‌جمعی که بیشتر خاص مناطق عشایری است باعث ضربه زدن به سرمایه‌گذاری در آنجا خواهد شد، زیرا سرمایه‌گذار در منطقه‌ای هزینه می‌کند که سرمایه‌اش امنیت داشته باشد و عدم امنیت باعث عدم سرمایه‌گذاری و بیکاری جوانان خواهد شد.
وی بیکاری، اعتیاد، خودکشی، سرقت، الگوگیری از ماهواره و شبکه‌های مجازی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و از طلاب خواست با شناسایی عوامل آسیب‌زا و به‌کار گیری راه‌حل‌های منطقی و اصولی در بهبود روند جامعه سالم بکوشند.
captcha