گفتمان دینی «فضای مجازی» در سی‌سخت برگزار شد
کد خبر: 3483232
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

گفتمان دینی «فضای مجازی» در سی‌سخت برگزار شد

گروه فضای مجازی: گفتمان دینی فضای مجازی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا در مدرسه پروین اعتصامی سی‌سخت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی بلادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دنا امروز، 24 اسفندماه در نشست گفتمان دینی فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ارتباطی مردم با همدیگر است و این یکی از محاسن این شبکه‌هاست که اجتناب‌ناپذیر است.
وی افزود: زندگی انسان‌ها به‌ویژه نسل نوجوان و جوان بسیار به این شبکه‌ها وابسته است و روزانه با آن سرو کار دارند، اما همین شبکه‌ها اگر به درستی استفاده نشوند می‌توانند معضلات بسیاری برای جامعه ایجاد کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دنا اضافه کرد: ما انسان‌ها در کنار یکدیگر به‌صورت دسته جمعی زندگی می‌کنیم و نسبت به همدیگر حقوقى داریم که باید در همه زمینه‌ها آن را رعایت کنیم و یکی از این حقوق احترام به حریم شخصی دیگران و احترام به شخصیت دیگران است که باید به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام بلادی بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند اعتیاد به استفاده بیش از حد از شبکه‌های مجازی است که متأسفانه در میان اکثر جوانان رواج دارد.
وی یادآور شد: نمی‌توان از فضای مجازی استفاده نکرد اما باید بدانیم هر وسیله‌ای را هم می‌توان از آن استفاده مثبت کرد هم استفاده منفی پس سعی کنیم از این فضا برای پیشرفت علم و اطلاعات خود استفاده و مطالب مناسب با سن خود را مطالعه کنیم و برخی از این شبکه‌ها که متناسب با سن نوجوانان و دانش‌آموزان نیست را به هیچ وجه مورد استفاده قرار ندهیم.
captcha