«بینات» موجب نهادینه شدن حفظ قرآن در میان دانش‌آموزان می‌شود
کد خبر: 3488237
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
تیرگر:

«بینات» موجب نهادینه شدن حفظ قرآن در میان دانش‌آموزان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: طرح قرآنی بینات طرحی است که در صورت توسعه بیشتر می‌تواند به نهادینه شدن حفظ قرآن در میان دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی تیرگر، معاون فرهنگی،‌ اجتماعی شهردار منطقه ۱۰ تهران طی بازدیدی که از نحوه اجرای طرح قرآنی بینات در سطح منطقه 10 داشت، اظهار کرد: بسیار خوشحال و خرسند هستیم که پرداختن به امور قرآنی به طور ویژه در دستور کار شهرداری منطقه 10 قرار دارد و امیدواریم که این امر توسعه بیشتری پیدا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح قرآنی بینات طرحی است که در صورت توسعه بیشتر می‌تواند به نهادینه شدن حفظ قرآن در میان دانش‌آموزان کمک شایانی کند که این توسعه تلاش بیشتر مسئولان امور فرهنگی و قرآنی و نیز مسئولان این طرح مبارک را می‌طلبد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار منطقه ۱۰ تهران در ادامه سخنان خود در این زمینه بیان کرد: دانش‌آموزان تحت پوشش طرح بینات هم‌اکنون زمینه این امر را دارند تا برای حفظ سوره‌های بیشتر قرآن کریم آماده شوند و در آینده نیز این روند با شتاب بیشتری دنبال شود.

تیرگر در ادامه با اشاره به اینکه این طرح قرآنی که در واقع طرح حفظ سوره‌هایی از قرآن کریم همراه با مفاهیم نقاشی و بازی است، اظهار کرد: این طرح قرآنی فضایی را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان به راحتی و با انگیزه فراوان به حفظ سور مختلف قرآن کریم بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد:‌ برگزاری و اجرای طرح‌های قرآنی مانند بینات در سطح منظقه 10 تهران که به عنوان منطقه شاخص قرآنی نیز انتخاب شده است باید ادامه داشته باشد که ان‌شاءالله در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار منطقه ۱۰ در پایان سخنان خود در این زمینه از دست‌اندرکاران این طرح قرآنی به‌ویژه محمدمهدی خواجه محمودآباد، مبدع طرح قرآنی بینات و سایر مربیان طرح در مدارس مختلف منطقه 10 تهران قدردانی کرد.

یادآور می‌شود، طرح مبارک بینات یکی از طرح‌های اجرایی زیر نظر اداره امور مساجد و طرح‌های قرآنی منطقه ۱۰ تهران است که در ادامه طرح نور علی نور ۳ اجرا می‌شود.

captcha