طنین زنگ قرآن با طرح «بینات» در مدارس منطقه 16 شهرداری تهران
کد خبر: 3551205
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

طنین زنگ قرآن با طرح «بینات» در مدارس منطقه 16 شهرداری تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجری طرح قرآنی «بینات» منطقه 16 تهران از اجرای کامل این طرح در بیش از بیست مدرسه منطقه خبر داد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد، مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اجرای طرح قرآنی بینات که در این منطقه آغاز شده است، اظهار کرد: با تأییدات خداوند متعال طرح مبارک بینات با محوریت حفظ سور پایانی قرآن کریم در مدارس منتخب منطقه 16 آغاز شد.

وی با بیان اینکه اسلام سه قالب دارد، اول اسلام در قالب کتاب، دوم اسلام در قالب انسان و سوم نیز اسلام در قالب عمل، تصریح کرد: در مورد اسلام در قالب کتاب باید به قرآن کریم به عنوان معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد. همچنین، در مورد اسلام در قالب انسان نیز می‌توان به معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) اشاره کرد چراکه «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة‌النجاة» و در رابطه با اسلام در قالب عمل نیز می‌توان به فروع دین مانند نماز اشاره کرد که همگان باید آن‌ها را بیاموزند و بدان‌ها عمل کنند.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای طرح‌های قرآنی در سنین پایه علاوه بر مصوبات و کارهایی که باید انجام شود، این است که قرآن‌آموزان باید با این سه قالب آشنا شوند، آن‌ها را یاد بگیرند و بدان‌ها عمل کنند که در این راستا بر اساس سیره عملی ائمه معصومین(ع) و موارد گفته شده می‌توانیم به یک زندگی قرآنی، دینی و مذهبی دست پیدا کنیم و آن را در بین قرآن‌آموزان نهادینه کنیم.

خواجه محمودآباد در ادامه با بیان اینکه کار با بچه‌ها و دانش‌آموزان در سنین پایه و آموزش قرآنی به ایشان مانند حکاکی روی سنگ است و پایداری بسیاری دارد، با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه یاسین تصریح کرد: قرآن حکیم است و حکم حکیم نیز محکم است. قرآن سفره پر نعمت الهی است و آن کس که در قرآن و انسان اندیشه کند، می‌تواند از این سفره الهی استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداختن به امور قرآنی در مدارس می‌تواند تأثیر بسیار فراوانی در ذهن دانش‌آموزان داشته باشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان در سنی قرار دارند که از لحاظ فراگیری بسیار توانا هستند و اگر مطالب قرآنی را بتوانیم با استفاده از هنرهای مختلف و ایجاد انگیزه مناسب برای ایشان مطرح کنیم، این مطالب در ذهن ایشان ماندگار خواهد شد.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران در ادامه با اشاره به اینکه طرح مبارک بینات طرحی است که تاکنون چند سال است در مناطق مختلف شهر تهران در حال اجراست، اظهار کرد: طی سال‌هایی که از اجرای این طرح قرآنی می‌گذرد تاکنون هزاران قرآن‌آموز در سطح مدارس تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

خواجه محمودآباد در ادامه در رابطه پیگیری دقیق اجرای این طرح قرآنی نیز بیان کرد: در راستای اجرای طرح بینات طی این چند سال با تجربیات فراوانی که از اجرای طرح داشتیم توانستیم سال به سال این طرح قرآنی را با موفقیت بیشتری نسبت به سال قبل اجرا کنیم.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران با اشاره به تأثیر ارائه گزارش مربیان طرح نیز افزود: طی اجرای این طرح مبارک قرآنی مربیان طرح به صورت هفتگی گزارش عملکرد خود را ارئه می‌کنند که این امر برای رسیدن به نقاط قوت و ضعف کار بسیار مهم است.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران با بیان اینکه این طرح قرآنی در راستای منویات مقام معظم رهبری در مورد افزایش حفاظ قرآن کریم در دو مدرسه عصمت و صادقین منطقه 16 به صورت پایلوت آغاز شده است، تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح قرآنی نیز ان‌شاء‌الله تا بیست مدرسه در منطقه 16 تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

خواجه محمودآباد ادامه داد: در این طرح قرآنی قرآن‌آموزان تحت پوشش زیر نظر مربیان مجرب قرآنی علاوه بر حفظ کردن سوره‌های پایانی قرآن کریم، با مفاهیم و تفسیر آیات وحی نیز آشنا خواهند شد و از آن بهره خواهند برد.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران در ادامه بیان کرد: اساس کار در این طرح قرآنی حفظ آیات و آشنا شدن با ترجمه و تفسیر و در نهایت نیز قرار گرفتن در مسیر الی الله و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره آموزش و پرورش منطقه و نیز کادر مدیران و معلمان مدارس منطقه، مربیان طرح بینات در روزهایی که معلمان در تقلیل کاری خود بوده و در مدارس حضور ندارند نسبت به اجرای این طرح قرآنی فعالیت می‌کنند.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح قرآنی تعداد 500 نفر قرآن‌آموز تحت پوشش طرح هستند، افزود: در ادامه و در طول هر هفته از اجرای طرح مبارک بینات تعداد دو هزار نفر آموزش خواهیم داشت.

خواجه محمودآباد با اشاره به همکاری فراوان شهرداری منطقه 16 تهران جهت اجرای این طرح قرآنی، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح از سوی شهرداری منطقه نفر و مربی به این مدارس اعزام می‌شوند که در ساعات آزاد مدارس و در زمان‌هایی که دانش‌آموزان کلاس قرآن دارند، به این طرح پرداخته خواهد شد.

مجری طرح قرآنی بینات منطقه 16 تهران در پایان اظهار امیدواری کرد تا با اجرای این طرح قرآنی بتوان گامی هر چند کوچک در راستای منویات مقام معظم رهبری حهت تربیت حافظان قرآن کریم برداشت.

captcha