بازدید استاندار خراسان رضوی از دبیرخانه مشهد 2017 و رونمایی از دو پوستر این رخداد
کد خبر: 3563475
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

بازدید استاندار خراسان رضوی از دبیرخانه مشهد 2017 و رونمایی از دو پوستر این رخداد

گروه فرهنگی: استاندار خراسان رضوی، ظهر امروز، 27 دی‌ماه از دبیرخانه دائمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام بازدید و از دو پوستر دائمی و مراسم افتتاحیه رخداد مشهد 2017 رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، ظهر امروز، 27 دی‌ماه از دبیرخانه دائمی مشهد 2017 دیدار و از دو پوستر دائمی و مراسم افتتاحیه این رخداد رونمایی کرد.
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این بازدید عنوان کرد: در طول ۵۲ هفته‌ای که برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ تعریف شده است، رخدادهای مختلفی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی پیش‌بینی شده است، همچنین برگزاری نشست‌هایی بین علما و فرهیختگان کشور با علما و فرهیختگان دیگر کشورهای اسلامی از دیگر این برنامه‌ها است و امیدواریم که در این تعاملات بتوانیم ظرفیت تاریخی و مفاخر مشهد را به خوبی معرفی کنیم.
رشیدیان با اشاره به برگزاری مسابقات «جام تختی» در سال ۲۰۱۷، بیان کرد: مسابقات ورزشی که قرار است در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شود، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و توانمندهای مشهد به جهان اسلام به شمار می‌رود.
بازدید استاندار خراسان رضوی از دبیرخانه مشهد 2017  و رونمایی از دو پوستر این رخداد
استاندار خراسان رضوی درخصوص رسیدن به اهداف مشهد ۲۰۱۷، ادامه داد: مشهد کلان، شهر زیارتی دنیا است و این قابلیت را دارد که با وجود ظرفیت‌های داخلی همچون مضجع شریف امام رضا(ع) و قرار گرفتن در منطقه استراتژیک به‌عنوان یک پایگاه دائمی و منطقه گفتمانی بین مراکز جهان اسلام جایگاه خود را تصویب کند.
در ادامه سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، درخصوص برنامه‌های افتتاحیه این رویداد در بهمن‌ماه، تصریح کرد: دوشنبه، چهار بهمن‌ماه، در این زمینه نشست مشترکی با مدیران، مسئولان رسانه و خبرگزاری‌های ملی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره‌ منطقه‌ای سینما جوان که با اکران فیلم «محمدرسول الله» به چند زبان مختلف در سینماها همراه است و برگزاری محفل شبی با قرآن از دیگر برنامه‌های رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص برنامه‌های مراسم افتتاحیه مشهد ۲۰۱۷، گفت: افتتاحیه رسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در تالار قدس حرم مطهر رضوی در تاریخ ۹ صبح پنجم بهمن‌ماه و بازدید از اماکن متبرکه حرم رضوی از جمله این برنامه‌ها است.
بازدید استاندار خراسان رضوی از دبیرخانه مشهد 2017  و رونمایی از دو پوستر این رخداد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: صبح ششم بهمن‌ماه، افتتاحیه دوره آموزشی بانوان «شجره طوبا» صورت می‌گیرد که بازدید از آرامگاه فردوسی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این رخداد است.
وی بیان کرد: هفتم بهمن‌ماه نیز همزمان با افتتاح نگارخانه‌ای در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد، مراسم انتخاب کتاب سال را با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی، برگزار خواهیم کرد.
captcha