جزئیات اعزام کاروان قرآنی به حج
کد خبر: 3599317
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

جزئیات اعزام کاروان قرآنی به حج

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن به ارائه جزئیاتی از کاروان قرآنی اعزامی به حج(نور) پرداخت.

علی سرابی، قائم مقام شورای عالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه توضیحاتی در مورد کاروان اعزامی قاریان و حافظان به حج تمتع امسال پرداخت و بیان کرد: طبق برنامه هر ساله برای انتخاب اعضای کاروان اعزامی به حج، آزمون‌هایی برگزار می‌شود، یک آزمون برای قاریان ممتاز سراسر کشور است که قاریان ممتاز در استان‌ها شرکت می‌کنند و این آزمون مراحل مختلفی نیز دارد که در نهایت معدل به دست آمده از تلاوت‌های قراء ملاک انتخاب است.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این قراء، تعداد دیگری از اساتید ممتاز کشور هستند که در این مجموعه حضور دارند، همچنین یک گروه جمع‌خوانی که توانمندی بیشتری در موضوع هم‌خوانی، تواشیح و مدیحه سرایی دارد نیز انتخاب می‌شود و ارزیابی این گرو‌ه‌ها نیز از آثار موجود گروه‌های مطرح خواهد بود که با توجه آثار انتخاب می‌شوند.
سرابی تصریح کرد: یک نفر از حافظان قرآن هم که در مسابقات بین‌المللی رتبه برتر دارد نیز اعزام می‌شود، البته در انتخاب حافظ هم مسائلی مانند اینکه توانمندی بیشتری داشته باشد مد نظر است و  نهایتا کاروان نور با این ترکیب انتخاب می‌شوند. البته در انتخاب قاریان هم سعی می‌شود که توزیع عادلانه‌ای در سطح کشور داشته باشیم و از استان‌های مختلف بتوانیم آنها را انتخاب کنیم و صرفا‌ً از استان‌های برتر استفاده نکنیم.
وی بیان کرد: نهایتا این کاروان با 20 نفر اعزام می‌شوند و تاریخ برگزاری آزمون نیز که با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و شورای عالی قرآن است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ 26 و 27 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۹:۲۳
0
0
آقای سرابی پاسخ دهند مجموعه شورا برای افزایش سهمیه کارروان قرآنیان چه کار کرده امسال ۸۵۰۰۰ نفر اعزام میشن سهمیه همون ۲۰ مونده
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۲:۴۷
0
0
پیشنهاد میدم این مساله کم شدن سهمیه که کمترین حق جامعه قرآنی است سریعا در برنامه رصد و افق مطرح و مسئولین شورای عالی قرآن و سازمان حج پاسخگو باشند
captcha