توجه به ملاحظات دیگری در مالزی به جز بُعد فنی قاری نتیجه‌بخش بود
کد خبر: 3601961
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
حجت‌الاسلام حسینی:

توجه به ملاحظات دیگری در مالزی به جز بُعد فنی قاری نتیجه‌بخش بود

گروه مسابقات: مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در استقبال از حامد علیزاده ضمن تحلیل کوتاه از مسابقات مالزی در مورد اهمیت دوره ارزیابی قاریان توضیحاتی ارائه داد.

حجت الاسلام حسینی قاری قرآن ایکنا
حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امر خیریه که برای استقبال از حامد علیزاده، نفر اول پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شب گذشته، اول خردادماه به فرودگاه امام خمینی(ره) رفته بود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: مسابقات مالزی، پرقدمت‌ترین مسابقاتی است که در جهان برگزار می‌شود و خوشبختانه با رتبه‌ای که آقای علیزاده کسب کردند، این یازدهمین رتبه‌ای بود که ایرانی‌ها موفق شدند به عنوان رتبه برتر در این مسابقات به دست بیاورند که فکر نمی‌کنم برای ملیت دیگری این اتفاق افتاده باشد.
وی در ادامه افزود: این مسأله حاکی از آن اتفاقی است که خصوصاً پس از انقلاب اسلامی در ایران رخ داده و اهتمامی که نسبت به بحث قرائت قرآن، فنون و هنرهای قرآنی وجود داشته است، همچنین مجامع، جلسات، محافل و مؤسسات قرآنی و اقدامات بسیار عمیقی که در ایران برای تربیت قاریان و حافظان صورت گرفته که ظهور و بروز آن همین رتبه‌هایی است که ایران اسلامی در مسابقات بین‌المللی کسب می‌کند.
حسینی در مورد طرح ارزیابی تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر افتاده، همین اردوهای آمادگی بود، پس از مسابقات کشوری برای افرادی که می‌خواهند به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند، دوره برگزار می‌شود و ترجیحاً نمایندگان، متناسب با آئین‌نامه و ملاک‌هایی که هر کدام از آن مسابقات دارند، اعزام می‌شوند که نتایج این دوره‌ها را نیز شاهد هستیم.
وی در ادامه افزود: البته ملاحظات بسیار زیادی در مورد برنامه‌‌ریزی‌ها و ... وجود دارد، در نشست‌های تخصصی که سال گذشته داشتیم و ناظر به هر یک از مسابقات بین‌المللی بود، یک نشست تخصصی برگزار شد که امسال هم این نشست‌ها را خواهیم داشت، همه آن چیزی که برمی‌گردد به آماده‌سازی قاریان ایرانی در مسابقات بین‌المللی، حوزه فنی نیست، بلکه ملاحظات بسیار زیادی ناظر به هر یک از مسابقات وجود دارد که اگر برنامه‌ریزی دقیقی صورت نگیرد، گاهی نتیجه‌بخش نخواهد بود.
حسینی بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است حتی در بُعد فنی قاری، ارجحیت داشته باشیم، اما رتبه را کسب نکنیم، این ملاحظاتی است که در نشست‌ها تذکر داده شده و فکر می‌کنم بیشتر باید نظرها معطوف به این مسأله بشود تا بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.
یادآوری می‌شود، پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی طی 25 تا 30 اردیبهشت ماه در کوالالامپور برگزار شد.

captcha