برپایی بیش از 60 پایگاه حامی‌یابی برای ایتام در تهران
کد خبر: 3610398
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
سیف خبر داد:

برپایی بیش از 60 پایگاه حامی‌یابی برای ایتام در تهران

گروه جامعه: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از برپایی 60 پایگاه حامی‌یابی در شب‌های قدر در سطح استان با هدف حمایت از ایتام تحت حمایت، خانواده‌های طرح محسنین و شفا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان تهران، محمدهادی سیف، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه پایگاه‌های حامی‌یابی در تکایا و بقاع متبرکه تا پایان مراسم شب‌های قدر مستقر هستند، اظهار کرد: بیش از 60 پایگاه در سطح استان از نیکوکاران برای  ثبت نام در طرح‌های اکرام برپا شده است.

وی آستان امامزاده علی‌اکبر(ع)، امامزاده صالح(ع)، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، حسینیه همدانی‌ها، مسجدالنبی(ص)، حسینیه ارشاد، باغ موزه قصر، بوستان آب و آتش و ارم را از جمله مکان‌هایی که پایگاه‌های حامی یابی مستقر هستند اعلام کرد و گفت: یک هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران نیازمند حامی هستند.

سیف با اعلام اینکه با ایجاد پایگاه‌های طرح اکرام در شب‌های قدر برای فرزندان یتیم و مشمول طرح محسنین حامی یابی می‌شود، گفت: کمیته امداد در قالب طرح محسنین با هدف حمایت از این کودکان درصدد است از مردم خیر که علاقه‌مند به مشارکت در طرح مذکور هستند، ثبت نام کرده و مقدمات حمایت از این کودکان را فراهم آورد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: با اجرای طرح اکرام ایتام و طرح محسنین، عدالت اجتماعی توسعه و مسیر فقرزدایی هموارتر می‌شود؛ اجرای این طرح باعث کاهش تبعات فردی، اجتماعی و اقتصادی فقدان پدر یا مادر در تربیت فرزندان و تعالی خانواده در جامعه می‌شود.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین از سوی کمیته امداد با هدف حمایت مادی و معنوی خیران از فرزندان و خانواده‌هایی که از نعمت پدر محروم هستند یا به دلیل بیماری، کهولت، از کار افتادگی پدر توان اداره زندگی خود را ندارند اجرا می‌شود.

سیف با اشاره به اینکه ثبت نام خیران در نیمه اول ماه مبارک رمضان گفت: بیش از دو هزار حامی جدید در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین برای حمایت از بیش از دو هزار یتیم و فرزند خانواده نیازمند مشمول طرح محسنین ثبت نام کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اهداف اجرای طرح اکرام اظهار کرد: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده های آنان از اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: نیکوکاران می‌توانند برای شرکت در طرح اکرام حمایت از یک یا چند فرزند معنوی و  برآورده کردن آرزوها کودکان تحت حمایت با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، پایگاه‌های حامی یابی یا با سامانه گویای 7355 تماس بگیرند.

سیف با اشاره به اینکه اجرای تمامی طرح‌ها به دلیل کمبود منابع تنها با مشارکت خیران امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به جامعه هدف گسترده‌ای که داریم نیازمند مشارکت خیران هستیم.

captcha