70 درصد حامیان ایتام خراسان جنوبی بومی استان هستند
کد خبر: 3610639
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

70 درصد حامیان ایتام خراسان جنوبی بومی استان هستند

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ حامی از سه هزار و ۴۴۱ یتیم و سه هزار و ۵۴۱ محسنین، حمایت مادی و معنوی کردند و هم‌اکنون ۷۰ درصد حامیان ایتام بومی استان هستند.

احمد رفیعی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنان را از اهداف طرح‌های کمیته امداد عنوان کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی طرح اکرام ایتام و محسنین از سوی کمیته امداد با هدف حمایت مادی و معنوی خیران از فرزندان و خانواده‌هایی که از نعمت پدر محروم هستند یا به دلیل بیماری، کهولت، از کار افتادگی پدر توان اداره زندگی خود را ندارند اجرا می شود.
رفیعی گفت:طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۰۰ حامی از  سه هزار و ۴۴۱ یتیم و سه هزار و ۵۴۱ محسنین، حمایت مادی و معنوی کردند و هم اکنون ۷۰ درصد حامیان ایتام بومی استان هستند.
 
وی با بیان اینکه حامیان طی سال گذشته ۹میلیارد و ۸۴ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی  به حساب فرزندان معنوی خود واریز کرده اند، گفت:خیران نیکوکار همواره یاری‌رسان و همراه کمیته امداد برای برطرف کردن مشکلات ایتام و محسنین در زمینه‌های مختلف هستند و کمک های حامیان در زمینه های ازدواج، تحصیل و درمان هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کمک های نقدی و غیر نقدی حامیان به طرح محسنین را بیش از یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این کمک ها نسبت به سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
رفیعی یادآور شد: ۷۵ پایگاه حامی‌یابی در شب‌های قدر در سطح استان با هدف حمایت مادی و معنوی خیران از ایتام تحت حمایت، خانواده‌های طرح محسنین و شفا برپا شد.

 

captcha