طرح راه آهن اردبیل به فراموشی سپرده نشود
کد خبر: 3616296
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
آیت‌الله عاملی:

طرح راه آهن اردبیل به فراموشی سپرده نشود

گروه اجتماعی: امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری ایتالیا تا سقف 2.1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران و احداث خط راه آهن سریع‌السیر بین قم و اراک و عقد قرارداد قطار سریع‌السیر بین اصفهان و تهران شایسته نیست که طرح راه آهن اردبیل به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل روز گذشته 16 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: با توجه به سرمایه گذاری ایتالیا تا سقف 2.1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران، احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و عقد قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران شایسته نیست که طرح راه آهن اردبیل به فراموشی سپرده شود. 
به گفته وی در سال 1395 تعداد 776 هزار و 214 تردد برای اتباع جمهوری آذربایجان از مرز بیله سوار مغان در شمال استان به ثبت رسیده و با احتساب تردد مسافران ایرانی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این گمرک تردد دارند و با احتساب نیاز خود اهالی به مسافرت ریلی و همچنین حمل بار حجم استفاده از ریل در استان، سالانه به چندین میلیون می رسد و جای تاسف است که استان اردبیل با این حجم از این قابلیت ها از حمل و نقل ریلی محروم مانده است. 
امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به برخی انتقادها از حجم پرونده های دستگاه قضایی یادآور شد: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد بلکه بستر شکل گیری آن به سبک مدیریت قوه مجریه و نوع قوانین قوه مقننه ارتباط دارد. 
آیت الله عاملی یادآور شد: اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت، قاطعیت، سلامت، فوریت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود. 
وی با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق از اهالی خواست کرد به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جوئی کنند.
captcha