ازدواج آسان ترویج شود
کد خبر: 3623697
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور:

ازدواج آسان ترویج شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آن را راهی برای مقابله با افزایش سن ازدواج و آمار طلاق دانست.

به گزارش خبرگزاری بی المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام احمد شرفخانی، پیش از ظهر امروز 5 مرداد در مراسم جشن ازدواج 100 زوج جوان ناشنوا که به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان برگزار شده بود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با توجه به اینکه یک نهاد خیریه ای و مردمی است، که رسالت هاو وظایف ان براساس نیت واقفان ان انجام می شود.
وی با بیان اینکه یکی از نیت های واقفان مردمی درامر ترویج ازدواج جوان و قشرهای مختلف جامعه و نیازمند چون ناشنواها است، گفت: جشن های بزرگی  تحت عنوان پیوند اسمانی در سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آن را راهی برای مقابله با افزایش سن ازدواج و آمار طلاق دانست و یادآور شد: جشن های پیوند آسمانی در سراسر کشور به همت سازمان اوقاف  و امورخیریه کشور با هدف ترویج فرهنگ و تسهیل امر ازدواج  برگزار می شود.
وی تصریح کرد: شایسته است  که سازمان اوقاف  وامورخیریه با برگزاری جشن های ازدواج، توجه مردم را به امر وقف و اختصاص موقوفات برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان افزایش دهیم .
حجت الاسلام شرفخانی با بیان توصیه هایی به زوج های ناشنوا برای تحکیم بخشی بنیان های خانواده افزود: سازش و صبر دو امر لازم برای تداوم زندگی های امروزه است.
وی با بیان روایت هایی از سیره اهل بیت(ع) در زندگی زناشویی و چگونگی رفتار همسران با یکدیگر بیان کرد: هجمه های فراوان فرهنگی از سوی دشمن به منظور سست کردن بنیان های خانواده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: طبق روایتی از رسول اکرم(ص) ، هر زنى که هفت روز شوهرش را خدمت کند ، خداوند هفت در دوزخ را به روى او ببندد و هشت در بهشت را به رویش بگشاید ، تا از هر در که خواهد وارد شود ، همچنین مردى كه به  زن خود در خانه کمک كند، خدا ثواب یک سال عبادتی را که روزها روزه باشد و شبها به قیام و نماز ایستاده باشد به او می‌دهد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف افزود: امروز اگر فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در کشورمان ساری و جاری است و برسرسفره قرآن و عترت نشسته ایم و نسبت به اهل بیت(ع) عشق و ارادت می ورزیم به دلیل حضور امامزادگان و ذریه های آل رسول(ص) در ایران است.
حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ قرآن و عترت اند و به مرکز تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) تبدیل شده اند و این از افتخارات نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد:  امامزادگان امروز مرکز تربیت انسان است و هرجا گنبدی است نشانه یکتاپرستی و  وحدانیت است .
captcha