غدیرخم سند حقانیت شیعه است
کد خبر: 3640528
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

غدیرخم سند حقانیت شیعه است

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام گفت: عید غدیرخم سند حقانیت شیعه است، ضمن اینکه این سند بزرگ تاریخی است که نشان می‌دهد شیعه از همان زمان رسول خدا(ص) وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عبدالله نعمتی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام روز گذشته، 19 شهریورماه در جشن عید غدیر خم این شهرستان، با بیان اینکه عید سعید غدیرخم سند حقانیت شیعه است، اظهارکرد: این سند بزرگ تاریخی است که نشان می‌دهد شیعه از همان زمان رسول خدا (ص) وجود داشته است.
وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام در روز غدیر وظیفه حکومت را معین کرد و بعد از حضرت علی(ع) حکومت به دست امامان دیگر و در زمان غیبت نیز این حکومت به دست فقیهان و عالمان دینی رسید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی چرام خاطر نشان کرد: از عبرت‌های بزرگ عید ولایت این است که کسانی وجود دارند که دلسوز ملت و اسلام هستند و به زرق و برق دنیا کار ندارند و در هر شرایطی از اصول اسلام عقب نشینی نمی‌کنند و حاضرند خود از بین بروند اما اسلام و ولایت بماند و این درس بزرگ غدیر است.
حجت‌الاسلام نعمتی‌پور در پایان تصریح کرد: در عید سعید غدیرخم رسول خدا (ص) امامت و ولایت را که همان ادامه دهنده مسیر نبوت بود را در جایگاه اصلی خود قرار داد و همان تعهدی را که رسول خدا از مردم زمان خود در قبال ولایت گرفت همان تعهد را ما امروز در قبال ولایت‌فقیه داریم و اگر خدای ناکرده در این امر کوتاهی کنیم مسئول خواهیم بود.
captcha