اختتامیه کنفرانس فضای مجازی و نقش آن در ارتقاء آموزش‌های دینی برگزار شد
کد خبر: 3654727
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

اختتامیه کنفرانس فضای مجازی و نقش آن در ارتقاء آموزش‌های دینی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم اختتامیه اولین کنفرانس فضای مجازی و نقش آن در ارتقاء آموزش‌های دینی امروز 28 مهرماه با حضور معاون آموزش المصطفی(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) امروز 28 مهرماه در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین‌المللی ظرفیت شناسی فضای مجازی در سالن شهید عارف حسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم گفت: این کنفرانس گام نخستین برای تضارب آراء و اندیشه‌ورزی برای حضور فعال‌تر در فضای مجازی و پرهیز از انفعال و خودباختگی بود.

وی افزود: ما در دانشگاه مجازی خواهیم کوشید تا از مجاهدات علمی و حاصل پژوهش‌های محققان و مقالات علمی در بهبود آموزش‌های دینی به نحو مناسب بهره‌مند شویم.

حسینی تاکید کرد: همه باید از فرصت فضای مجازی برای اثرگذاری بر محیط پیرامون و ترویج تعالیم انبیاء الهی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه افرادی که در خدمت ارزش‌های الهی نیستند از این فرصت بیشتر استفاده می‌کنند اکید کرد: پیروان ادیان الهی و دغدغه‌مندان توحید باید از این فضا برای گسترش ارزش‌های توحیدی بیشتر بهره ببرند و به توسعه فرهنگ و علم و اخلاق الهی در جهان کمک کنند؛ مسئله‌ای که هدف اصلی از بعثت انبیاء و ارسال کتب الهی به ویژه قرآن کریم است.

سیاحت اسفندیاری، دبیر علمی این کنفرانس نیز در سخنانی گفت: 128 مقاله از مراحل داوری چندگانه عبور کرد و وارد مرحله پذیرش نهایی شد که این مقالات از 26 ملیت به هفت زبان دریافت شده بود.

دبیر علمی کنفرانس ادامه داد: در روز نخست 5 مقاله ارایه شد و امروز صبح نیز چند پنل به زبان‌های مختلف برگزار شد و تعداد 25 مقاله در صحن کنفرانس ارایه و مورد نقد و بررسی کمیته علمی قرار گرفت.

سیاحت بیان کرد: این رویداد، آغاز رویدادهای دیگر است و در گام‌های بعدی نیز از افراد صاحب قلم در این عرصه استفاده خواهیم کرد. 

captcha