مبتهلان برجسته مصری در «تلألو»
کد خبر: 3654821
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

مبتهلان برجسته مصری در «تلألو»

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه «تلألو» به منظور پخش تصویری ابتهال از مبتهلان برجسته مصری از شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

«تلألو» ابتهال مبتهلان برجسته مصری در «تلألو»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابتهال، یکی از هنرهایی است که قاریان مصری در این هنر تبحر زیادی داشته‌اند و آثار شنیدنی فراوانی را در این زمینه خلق کرده‌اند که شاید یکی از نمونه‌های بارز آن اثر معروف «حب الحسین» باشد که توسط طه الفشنی مبتهل برجسته مصری اجرا شده است.
اخیرا شبکه قرآن و معارف سیما برای انعکاس آثار فاخر مبتهلان مصری، برنامه‌ای تحت عنوان «تلألو»، تولید کرده که قرار است در 80 قسمت این آثار برجسته تقدیم علاقه‌مندان شود، مخاطبان در این برنامه ابتهال‌هایی را می‌شوند که تا به حال از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نشده است.
«تلأنو» دارای دو ویژگی شاخص است، اول این که روی هر اثر به صورت کامل و با کیفیت عالی تصویرگذاری شده است، به این معنا که اگر مبتهل در حال اجرای برنامه در وصف رسول خدا(ص) است تصاویر با کیفیت در این زمینه مانند مدینه و ... در آن لحظه پخش می‌شود، یا اگر این ابتهال در زمینه راز و نیاز با خالق است، تصاویر این چنینی و مفهومی روی آن پخش می‌شود.
دومین ویژگی این برنامه نیز این است که در کنار پخش این تصاویر، ابتهال نیز به صورت تصویری در گوشه تصویر پخش می‌شود، جمع‌آوری این آثار برعهده امین میرزایی بوده است.
یادآور می‌شود، «تلألو» کاری از گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما و به تهیه‌کنندگی محمد قاسمیان است و از آبان ماه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

captcha