افزایش سرانه تلاوت با برگزاری برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3666975
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۶
پژمانفر عنوان کرد:

افزایش سرانه تلاوت با برگزاری برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برگزاری برنامه‌های قرآنی باید سرانه تلاوت را بالا برد، ابراز کرد: اگر بخواهیم سرانه تلاوت بالا برود باید مراقب باشیم تا این کتاب آسمانی تحت تأثیر جریان‌هایی قرار نگیرد که از آن سوء استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی که شامگاه چهارم آذرماه در سالن صبای مشهد برگزار شد، عنوان کرد: دنیا در زمان‌های دور شرایط سختی را پیش‌رو داشت  و در همان دوران هم پیامبر(ص) مبعوث شدند و وقتی قرآن نازل شد، تحولی در زمان ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه با ظرفیت قرآن، شرایط آن زمان بهبود یافت، ابراز کرد: وقتی پیامبر(ص) شروع به تلاوت آیات می‌کردند انسان‌ها آنقدر تحت تأثیر قرار می‌گرفتند که ایشان را ساحر می‌نامیدند.
حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه این خطر که قرآن نتواند بشر را نجات دهد، جامعه را تهدید می‌کند، تشریح کرد: اگر این کتاب آسمانی به دست نااهلان بیفتد و این افراد در ارائه تفسیر قرآن دست ببرند نه تنها این کتاب هدایت‌بخش نخواهد بود بلکه گاهی ممکن است در مقابل مسیر هدایت بایستد.
نماینده مردم مشهد با اشاره به اینکه با برگزاری برنامه‌های قرآنی باید سرانه تلاوت را بالا برد، ابراز کرد: اگر بخواهیم سرانه تلاوت بالا برود باید مراقب باشیم تا این کتاب آسمانی تحت تأثیر جریان‌هایی قرار نگیرد که از آن سوء استفاده شود.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنابراین باید تلاش کرد تا ارزش‌های قرآن حفظ شود و همه از لایه‌های متنوع قرآن استفاده کنند که در این راستا تمامی نهادها باید در زمینه‌های قرآنی فعالیت کنند.

captcha