مدرسه؛ کانون تربیت خلاق برای توسعه مسجد
کد خبر: 3673651
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

مدرسه؛ کانون تربیت خلاق برای توسعه مسجد

گروه جامعه: مسئول دبیرخانه فراخوان ایده‌های مسجدی «فام» از پیگیری سه طرح مسجدی جدید از جمله راه‌اندازی مدرسه ایده‌‌پردازی با هدف تربیت خلاق خبر داد.

حجت‌الاسلام حسینی نظری، مسئول دبیرخانه فام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فعالیت‌های این دبیرخانه گفت: هویت اصلی دبیرخانه فراخوان ایده‌های مسجدی، گشودن دریچه‌ای به سوی باشگاه ایده‌پردازی مسجدی «بام» است، لذا با این مبنا، یکی از طرح‌های ما در حال حاضر این است که مدرسه ایده پردازی با رویکرد تربیت خلاق برای مسجد ایجاد کنیم.
وی افزود: در این طرح شیوه‌های ایده پردازی و شکوفایی خلاقیت، بومی شده با فضای مسجد، تدریس می‌شود و اساتید آن، مدرسان برتر دبیرخانه هستند.
حسینی نظری خاطرنشان کرد: مدرسه ایده پردازی در سایت به صورت مجازی منعکس می‌شود و در فضای حقیقی هم چند مدرسه به صورت آزمایشی مجری این طرح خواهند بود، تصمیم این است تا قبل از نوروز فاز اول یعنی انتخاب مدارس آزمایشی در مقطع متوسطه انجام شود و ان‌شاءالله در صورت موفقیت، این طرح را سال آینده گسترش بدهیم.
مسئول دبیرخانه فام در ادامه گفت: طرح دوم ما رونمایی از یک سایت شامل دسته‌بندی مشخص از چهره‌ها و ایده‌های مسجدی است، به این صورت که هم اکنون یکی از بخش‌های سایت ما، کلیپ‌های مسجدی را با رویکرد ایده و تجربه بارگذاری می‌کند و از آن جایی که بحمدالله بسیار پربار و غنی شده است، همین بخش به عنوان یک سایت مجزا رونمایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رادیو مسجد را هم فعلا ذیل کانال تلگرامی داریم و امیدوارم هر گاه به غنای لازم و بلوغ کامل برسد، بتواند مستقلا فعالیت کند.
حسینی نظری در ادامه گفت: سومین طرحی که در حال حاضر با جدیت پیگیری می‌شود، بازدیدها و ارتباط حضوری ما با مساجد است.
وی افزود: در این بازدیدها که با رویکرد معرفی باشگاه ایده‌پردازی مسجدی انجام می‌شود حدود 40 مسجد برتر تهران نقطه هدف هستند، طی این بازدیدها، ایده های خوب فعالان مساجد را نیز ثبت و از آن ها در کلیپ های تصویری و پادکست استفاده می‌کنیم، لازم است این نکته را بگویم که که تاکنون ده مسجد از چهل مسجد هدف را بازدید کرده‌ایم.
حسینی نظری در پایان با یادآوری اهمیت طرح «مسجد کالا» و استقبال خوبی که از آن شده است، گفت: همانطور که مطلع هستید، «مسجد کالا» در روز جهانی مسجد رونمایی شد که در ابتدا از ایده‌های باشگاه بود و بعد به مرحله عملیاتی شدن رسید، به طور مختصر می‌توان گفت مسجد کالا حلقه واسطی بین مصرف کننده های ما یعنی مساجد با تولیدکننده‌های فرهنگی می‌باشد که تاکنون آثار مثبت فراوانی داشته است.

captcha