دعا در شب به استجابت نزدیکتر است/ آثار صدقه پنهانی
کد خبر: 3673694
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

دعا در شب به استجابت نزدیکتر است/ آثار صدقه پنهانی

کارشناس علوم قرآنی به استجابت بیشتر دعا در شب اشاره کرد و گفت: فرد در شب احساس آرامش بیشتری دارد، می تواند معنویات بیشتری به ویژه در خلوت خود پیدا کند و احساس تقرب بیشتری داشته باشد، به همین دلیل دعا در شب به استجابت نزدیک تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) میزان نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خوش نظر درباره دعاهای توصیه شده در شب گفت: خواندن آیت الکرسی، سوره های معوذتین یعنی "فلق" و "ناس" و سوره واقعه پیش از خواب سفارش شده است.

وی افزود: در ساعات اولیه شب افراد می توانند تعقیبات نماز مغرب و عشاء را انجام دهند. همچنین توصیه شده که صدقات را پنهانی و در شب دهید.

این کارشناس علوم قرآنی به استجابت بیشتر دعا در شب اشاره و درباه چرایی آن اظهار کرد: فرد در شب احساس آرامش بیشتری دارد، می تواند معنویات بیشتری به ویژه در خلوت خود پیدا کند و احساس تقرب بیشتری داشته باشد، به همین دلیل دعا در شب به استجابت نزدیک تر است.

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر درباره این که کدام یک از ساعات شب دارای ارزش معنوی بیشتری است توضیح داد: اگر شب را از مغرب تا اذان صبح به سه قسمت تقسیم کنیم، ثلث سوم شب که به اذان صبح نزدیکتر است ارج و قرب بیشتری دارد و انسان به خدا نزدیکتر است. چون از خواب راحت و رختخواب خود خارج شده با خدای خود راز و نیاز می کند که ثواب آن بسیار زیاد است.

وی به تشریح روایتی درباره ارزش معنوی ساعات نزدیک به اذان صبح پرداخت و خاطرنشان کرد: روایات متعددی در این باره با موضوع شب بیداری ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) وجود دارد. حضرت محمد(ص) معمولا دو سوم از شب بیدار می ماندند، نماز شب می خواندند و گریه می کردند که تعجب برخی از همسران ایشان را به همراه داشت و از ایشان پرسیدند: خدا که شما را بخشیده است پس چرا گریه می کنید؟ پیامبر فرمود: "آیا بنده ای شاکر نباشم."

captcha