مسئله فلسطین با سرنوشت کشورهای اسلامی گره خورده است
کد خبر: 3673698
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
لاریجانی در نشست کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی:

مسئله فلسطین با سرنوشت کشورهای اسلامی گره خورده است

گروه سیاسی: رئیس مجلس صبح امروز در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: هر کشور اسلامی باید در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، هوشیاری کاملی داشته باشد؛ چرا که مسئله فلسطین با سرنوشت کشورهای اسلامی گره خورده و این کمتیه باید با یک تحلیل واقع‌بینانه به موضوع نگاه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، دوشنبه 27 آذرماه، در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی با بیان اینکه ما برای مسئله مهمی اینجا جمع شده‌ایم، گفت: باید اقداماتی جدی برای حل مشکلات ملت فلسطین صورت گیرد و امیدواریم که در این جلسه اقدام عملی و چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با طرح این سؤالات که چرا امریکا می‌خواهد سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کند و آیا این یک برنامه جدیدی علیه ملت فلسطین است؟ تصریح کرد: برای پاسخ به این سؤالات باید نگاهی به گذشته داشته باشیم؛ مثلا در سال‌های اخیر هر خیزشی در منطقه اتفاق افتاده، هر کدام از آن‌ها خواسته‌های روشنی داشته‌اند، اما صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها تلاش کردند با آشفته‌سازی فضای سیاسی این کشورها از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمونه‌ای از این آشفته‌سازی‌ها در عراق، لیبی و سوریه اتفاق افتاده، گفت: هرچند در مابقی کشورهای منطقه نیز این امر اتفاق افتاده، اما برخی کشورها توانستند آن را مهار کنند و برخی دیگر نتوانستند.

لاریجانی اضافه کرد: در جریان این خیزش های مردمی منطقه، امریکا می‌‌گفت که این ملت‌ها به دنبال خواسته‌‌های دموکراتیک خود هستند اما باید این پرسش را از آن‌ها پرسید که ایا خلق داعش هم دموکراتیک است که آن را به وجود آوردید؟ چرا کاری می‌کنید که کشورهای منطقه درگیر مسائل داخلی شوند؟

رئیس مجلس یادآور شد: امریکا با درگیرکردن کشورهای منطقه در بحران‌های ساختگی در واقع به دنبال این است تا رژیم صهیونیستی بتواند اهداف خود را علیه ملت فلسطین و جوامع اسلامی پیش ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امریکا برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی موضوع انتقال پایتخت را مطرح کرد. البته در اینجا بحث انتقال پایتخت نیست بلکه موضوع تضعیف جهان اسلام و خلق بحران‌های جدید در آن است. باید بگویم که من از زبان آوردن نام رژیم صهیونیستی و اسرائیل ابا دارم و هر کشور اسلامی باید در برابر این رژیم غاصب هوشیاری کاملی داشته باشد ؛ چرا که مسئله فلسطین با سرنوشت کشورهای اسلامی گره خورده و این کمتیه باید با یک تحلیل واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کند.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی رابطه اقتصادی و سیاسی با این رژیم غاصب دارند و ما از این کشورها انتظار داریم حداقل کاری که می‌توانند برای رفع مشکلات فلسطینیان انجام دهند، این است که این روابط خود را به طور کامل قطع کنند و اگر این کار را نکنند باید شاهد بحران‌های متعدد بعدی باشند.

وی در پایان از ملت فلسطین به خاطر ایستادگی و پایداری آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

captcha