اسلام‌ستیزی سیاستمدار هلندی به سبک ترامپ
کد خبر: 3673705
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

اسلام‌ستیزی سیاستمدار هلندی به سبک ترامپ

گروه بین‌الملل: گرت ویلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در اظهارات اخیر خود از کشورهای اروپایی خواسته است برای مقابله با موج اسلامی شدن اروپا روش ترامپ را در ممنوع کردن مهاجران مسلمان در پیش گیرند.

اسلام‌ستیزی جدید سیاستمدار هلند به سبک ترامپ/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری thebreakingtimes؛ گرت ویلدرز (Geert Wilders)، رهبر اسلام‌ستیز حزب افراط گرای «آزادی» (PVV) هلند در گردهمایی اخیر رهبران راست‌گرا در پراگ (Prague)، پایتخت جمهوری چک از کشورهای اروپایی خواست مانند ترامپ محدودیت‌هایی علیه ورود مهاجران مسلمان اعمال کنند.


وی که سال گذشته به دلایلی چون اهانت به مراکشی‌ها و دامن‌زدن به تفرقه و تبعیض از سوی دادگاه هلند، مجرم شناخته شد، بار دیگر با نفرت‌پراکنی علیه مهاجران مسلمان و با استناد به یک تحقیق آمریکایی گفت جمهوری چک با روند کنونی جمعیتی تا چند سال دیگر از شمال، جنوب و غرب با کشورهایی هم مرز خواهد شد که بیش از 20 درصد جمعیت آن‌ها را مسلمانان تشکیل خواهد داد.


این سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در ادامه گفت:‌ ما باید استراتژی کاملا جدیدی را در پیش بگیریم و به جای توسعه مهاجرت، جرأت محدود کردن مهاجرت قانونی را داشته باشیم، حتی اگر گاهی مجبور شویم دیوار و مانع در مقابل ورود مهاجران بسازیم.


گفتنی است، ويلدرز در اكتبر سال ۲۰۱۰ در پی تنظيم شكوائيه‌ای عليه وی از سوی اتحاديه مسلمانان هلند و گروهی از شهروندان ميانه‌رو هلندی و مخالفان اهانت به اديان، محاکمه شد/.


 

captcha