ارسال بیش از 4 هزار اثر به سوگواره «عبرات»
کد خبر: 3673708
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

ارسال بیش از 4 هزار اثر به سوگواره «عبرات»

گروه ادب: دبیر سوگواره عبرات از ارسال بیش از 2500 اثر در بخش داخلی و 1500 اثر در بخش بین‌الملل به دبیرخانه این رویداد فرهنگی خبر داد.

ارسال بیش از 4 هزار اثر به سوگواره «عبرات»

حامد نگارش، دبیر سوگواره عبرات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره روند برگزاری این رویداد عنوان کرد: در مرحله اولیه برگزاری عبرات که تا پیش از ایام اربعین بود،‌ استقبال خوبی از سوگواره به عمل آمد که همین موضوع سبب شد تا زمان برگزاری آن را تا 30 آذرماه تمدید کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: تاکنون در بخش آثار داخل کشور بیش از 2500 اثر به دبیرخانه سوگواره رسیده است و در بخش بین‌الملل نیز شاهد ارسال بیش از 1500 اثر بودیم. مهلت همچنان ادامه دارد و پس از 30 آذرماه، ارزیابی آثار در سه مرحله داوری شروع می‌شود.

نگارش در ادامه توضیحاتش عنوان کرد: در مرحله اول داوری، آثار با قوانین عمومی مطرح شده در هر بخش تطبیق داده می‌شود و آثار خارج از قوانین مربوطه حذف خواهند شد. در مرحله دوم، آثار مناسب در هر بخش به رقابت می‌پردازند و در مرحله نهایی نیز آثاری که توسط داوران انتخاب و به این دوره از داوری راه یافته‌اند،‌ ارزیابی می‌شوند.

دبیر سوگواره عبرات اظهار کرد: بنای این رویداد فرهنگی بر آن است که رتبه‌های اول تا سوم در هر بخش در کنار شایستگان تقدیر تجلیل شوند. همچنین اساس کار کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بر آن است که آثار در قالب نمایشگاه و پیش از زمان برپایی اختتامیه به معرض دید مخاطبان گذاشته شود.

captcha