استاد آمریکایی: آزادی و حقوق بشر جدای از قرآن نیست
کد خبر: 3673732
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

استاد آمریکایی: آزادی و حقوق بشر جدای از قرآن نیست

گروه بین‌الملل: «نادر هاشمی» مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه «دنور» آمریکا با انتقاد از کسانیکه اسلام و آزادی را متعارض تلقی می‌کنند، گفت: حقوق بشر و آزادی از اسلام و قرآن جداشدنی نیستند.

انگلیسی/ استاد دانشگاه دنور: آزادی و حقوق بشر جدا از قرآن نیستبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Malaysian Today؛ هاشمی در میزگردی با موضوع «آزادی در اسلام» گفت: اسلام از همان ابتدا این آموزه را ارائه داده که انسان باید خود میان دو راه خوبی و درستی یا راه شیطان یکی را انتخاب کنند.

وی در این میزگرد که از سوی جبهه نوزایی اسلامی در مالزی برگزار شد، افزود: اساسی‌ترین تعلیم اسلام مبتنی بر آزادی انتخاب انسان است، با این حال عده‌ای معتقدند که آزادی در اسلام جایی ندارد و این تفکر با توجه به آشفتگی‌های خاورمیانه و تعصبات شکل‌گرفته مرتبط با آن، تقویت شده است.

هاشمی گفت: مشکل برخی کشورهای اسلامی این است که قوانین بسیار سختی در آن‌ها وضع شده زیرا تصور می‌شود که آزادی منجر به انحطاط اخلاقی و آشفتگی خواهد شد اما آزادی و اختیار، ارزش‌های اسلامی هستند. البته همه جوامع ناچار هستند که برای بقای خود محدودیت‌هایی را در نظر بگیرند و برای اینکار باید بحث‌ها و بررسی‌هایی برای تعیین میزان این محدودیت‌ها صورت گیرد.

چاندرا مظفر، فعال اجتماعی نیز در سخنرانی خود در این برنامه گفت: وضع میزان مشخصی از محدودیت‌ها لازمه شکوفایی آزادی است. این محدودیت‌ها تضمین کننده احترام و تعهد افراد به آزادی‌های یکدیگر است/.

 

captcha