همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل» در زیمبابوه
کد خبر: 3673744
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی برگزار شد؛

همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل» در زیمبابوه

گروه بین‌الملل: همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در زیمبابوه، برگزار شد.

همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل» در زیمبابوهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه و با همكاری تشكل‌های مسلمان و مسیحی زیمبابوه‌ای، همایشی در محكومیت اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، (25 آذرماه) با حضور علما و بزرگان مسلمان و مسیحی‌ این كشور در سالن اجتماعات مركز اسلامی فاطمه زهرا (س) حراره برگزار شد.


شیخ عبدالله ماكوئینجا، رئیس مركز اسلامی فاطمه زهرا(س) در این همایش، ضمن محكوم كردن طرح ترامپ گفت: بر خلاف انتظار ترامپ این موضع نامشروع وی در قبال بیت‌المقدس در واقع باعث ایجاد همدردی و حمایت بیشتر بین‌المللی از فلسطین و فلسطینیان و مبارزه آنان علیه رژیم اشعالگر قدس شد.


ادسون موسررفو، دبیركل تشكل دوستان فلسطین نیز، در سخنانی اظهار كرد: اعلام رئیس جمهور آمریکا به خوبی بیانگر دروغ بودن اظهارات آمریكا مبنی بر حل عادلانه مشكل فلسطین و فلسطینیان است.


كشیش تسینه، فدراسیون كلیساهای بومی زیمبابوه، گفت: با اینگونه اقدامات، ترامپ دنیا را به سوی بحران جدی خواهد برد و ما می‌خواهیم از این موضع خود بازگردد.


همچنین كشیش مؤانزا، نماینده پارلمان ادیان جهان در زیمبابوه در سخنان خود با محكومیت اعلام ئییس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأكید كرد: با این اقدام ترامپ قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و بیانیه حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.


این همایش با قرائت بیانیه‌ای در خصوص محكوم كردن اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و با تأکید بر این که بیت‌المقدس همیشه پایتخت فلسطین بوده و خواهد بود و ما با آرمان فلسطین تجدید میثاق می‌كنیم، به پایان رسید.


بنابر اعلام این خبر، مركز اسلامی فاطمه زهرا(س)، نمایندگی پارلمان ادیان جهان در زیمبابوه، فدراسیون كلیساهای بومی زیمبابوه، شورای عالی امور مسلمانان در زیمبابوه، انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه بیندورا، سازمان زنان مسلمان فاطمه زهرا(س) و شورای اسلامی اهل بیت(ع) زیمبابوه در برگزاری این همایش همكاری داشتند/.

همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل» در زیمبابوه

همایش «محكومیت انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل» در زیمبابوه

captcha