دو سالانه انجمن طراحان گرافیک ایران یکی از مظلومترین رویدادهای هنری در کشور است
کد خبر: 3673763
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک:

دو سالانه انجمن طراحان گرافیک ایران یکی از مظلومترین رویدادهای هنری در کشور است

گروه هنر: مصطفی اسدالهی در نشست خبری پنجمین دو سالانه انجمن طراحان گرافیک ایران گفت: اصولا هنر گرافیک همیشه مظلوم بوده و پیرامون آن تبلیغات مناسب انجام نمی‌شود برای همین هم کمتر مد نظر اهالی رسانه است. پس می‌باید آن را مظلومترین اتفاق در عالم هنر دانست.

 دو سالانه انجمن طراحان گرافیک ایران یکی از مظلومترین رویدادهای هنری در کشور است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری پنجمین دو سالانه انجمن طراحان گرافیک ایران با حضور مصطفی اسدالهی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک، ایمان صفایی، دبیر دوسالانه، علی بختیاری، دبیر نمایشگاه و مجید بلوچ عضو هیئت مدیره امروز 27 آذرماه، در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسدالهی در سخنانی اظهار کرد: این دو سالانه با تمام محدودیت‌های موجود پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد این اتفاق نیز بسیار مطلوب است اما وظیفه سنگینی را بر دوش ما گذاشته است چون انتظارات را از ما بالا برده است اما با تمام این سختی‌ها تلاش می‌کنیم که این دو سالانه را با بالاترین کیفیت اجرا کنیم.

وی افزود: این دو سالانه در ابتدا با حمایت‌های دولت برگزار شد اما در ادامه از میزان آن کاسته شده و به نوعی ما را با سختی مواجه کرده است. البته ما همیشه از حمایت‌های خانه هنرمندان و شهرداری تهران ممنون هستیم اما معتقدیم که برای برگزاری بهتر باید از این رویداد حمایت جدیتری داشت.

اسدالهی تاکید کرد: افتتاح این دوسالانه اول دی‌ماه خواهد بود و در 15 همین ماه نیز اختتامیه آن برگزار می‌شود. در این راستا از جامعه هنری و اهالی رسانه خواهشمند هستیم که از این رویداد حمایت لازم را به عمل بیاورد چون گرافیک به اندازه کافی مظلوم است برای همین اگر بخواهیم باز هم به آن بی توجهی کنیم در حقیقت به آن ظلم کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که در این دوسالانه موضوعات دینی به چه طریق مد نظر قرار گرفته گفت: گرایشات دینی و انقلابی یکی از موضوعات ویژه در هنر گرافیک است عموما به آن توجه کافی نمی‌شود. در صورتی که هر بار هنر گرافیک به این دست موضوعات ورود کرده نتیجه مورد نظر مطلوب بوده است.برای مثال چندین پیش که در میانمار مسلمانان کشتار دسته جمعی شدند هنر گرافیک با کارهای که در قالب نمایشگاه‌های مختلف عرضه شد این اتفاق را به طور کامل پوشش داد.

ایمان صفایی دبیر جشنواره نیز درباره این رویداد گفت: امسال اولین دوره‌ای است که هیئت انتخاب را از آثار حذف کرده‌ایم این اقدام نیز به این جهت انجام می‌شود تا بتوانیم گوناگونی بهتر و بیشتر داشته باشیم.

وی در پایان اعلام کرد: هنر گرافیک در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است اما این سختی‌ها ما را از راهمان باز نخواهد داشت.

در این مراسم مجید بلوچ و علی بختیاری نیز درباره دو سالانه و امتیازات مورد نظر آن سخن راندند.

                                                                                                                         

captcha