طلاب در عرصه های تبلیغی حضوری جهادی داشته باشند
کد خبر: 3673819
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه؛

طلاب در عرصه های تبلیغی حضوری جهادی داشته باشند

گروه معارف: حجت الاسلام پور رجبعلی گفت: طلاب و مبلغان نباید منتظر ابلاغیه ها و برنامه های دولتی باشند بلکه باید در تمامی عرصه های اجتماعی و تبلیغی حضور جهادی و انقلابی داشته باشند.

حجت الاسلام جمال پور رجبعلی، استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، با اشاره به معنای آتش به اختیار در کلام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آتش به اختیار در جنگ زمانی رخ می دهد که ارتباط فرمانده با نیروها قطع شده باشد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر تهاجم فرهنگی به اوج خود رسیده و رهبر معظم انقلاب که فرمانده نیروهای انقلابی است از فعالیت نهادهای فرهنگی چندان راضی نیستند به همین سبب به تمامی نیروهای انقلابی دستور آتش به اختیار داده اند.
استاد مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه شهر همدان ابراز کرد: کسانی می توانند آتش به اختیار فعالیت فرهنگی انجام دهند که آموزش های لازم را برای فعالیت فرهنگی مناسب حال جامعه را دیده و دیدگاه فرمانده خود را به سر منزل مقصود برسانند.
وی در ادامه افزود: با توجه به حادثه ناگوار زلزله در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور متوجه می شویم که نهادهای دولتی توانایی اداره حداکثری کشور را ندارند و تنها عمل جهادی مردم ایران اسلامی به صورت آتش به اختیار به داد امت اسلامی و مردم زلزله زده رسید.
حجت الاسلام پور رجبعلی گفت: مساله آتش به اختیار در کلام رهبر معظم انقلاب با هرج و مرج هم‌خوانی ندارد، نیروی انقلابی جهادگر نیرویی است که به خوبی مصلحت اسلام و مسلمین را می شناسد.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه طلاب در فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: طلاب باید در معرکه علمی جهاد کنند و فعالیت های تبلیغی خود را به صورت جهادی و آتش به اختیار در عرصه های مختلف اعم از کار با کودکان و نوجوانان، تبلیغ داخل و خارج از کشور و دیگر عرصه های تبلیغی گسترش دهند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت حضور طلاب علوم دینی در فضای مجازی ابراز داشت: طلاب علوم دینی باید در همه عرصه های اجتماعی به ویژه در فضای مجازی حضوری تاثیر گذار داشته باشند.
وی در پایان گفت: طلاب و مبلغان نباید منتظر ابلاغیه ها و برنامه های دولتی باشند بلکه باید در تمامی عرصه های اجتماعی و تبلیغی حضوری جهادی و انقلابی داشته باشند.

captcha