برگزاری جشنواره «خوشنویسی قرآن و عترت» در باشت
کد خبر: 3673820
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

برگزاری جشنواره «خوشنویسی قرآن و عترت» در باشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس ارشاد اسلامی باشت از برگزاری اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت در این شهرستان خبر داد.

سعید محمودی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اولین جشنواره استانی خوشنویسی قرآن و عترت در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن در قالب هنر خوشنویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع)، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان و شناسایی هنرمندان معاصر و فعال عرصه قرآن و عترت برشمرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت در ادامه افزود: آثار باید برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن و استفاده از آیات قرآن و برگرفته از سیره و زندگانی اهل بیت(ع)، روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت(ع) باشد.
محمودی با اشاره به شرایط پذیرش آثار، ابراز کرد: آثار باید در سه گرایش شکسته، نستعلیق و نسخ، حداکثر اندازه یک ضلع اثر 30 در 50 سانتیمتر باشد، هر هنرمند می‌تواند حداکثر با 3 اثر در هر یک از گرایش‌ها در جشنواره شرکت کند، ترکیب بندی‌های تقلیدی صرف و کپی‌برداری از آثار استادان پذیرفته نمی‌شود، آثار راه یافته به نمایشگاه الزاما باید با قاب ارائه گردد و کیفیت تصاویر ارسالی باید نشان‌دهنده جزئیات اثر برای هیئت انتخاب باشد.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 15 بهمن‌ماه ذکر کرد و یادآور شد: به 3 نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت تصریح کرد: نشانی دبیرخانه شهرستان باشت، فلکه مشک، منازل سازمانی، فرعی سوم، نمایندگی ارشاد اسلامی است، ضمن اینکه متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 32622622 تماس بگیرند.

captcha