مشارکت خیران در ساخت ۱۱ درصد تخت‌های بیمارستانی خراسان رضوی
کد خبر: 3673823
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

مشارکت خیران در ساخت ۱۱ درصد تخت‌های بیمارستانی خراسان رضوی

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۱ درصد از کل تختهای بیمارستانی فعال در استان خراسان رضوی توسط خیران احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وب دا، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، 27 آذرماه در مراسم بهره‌برداری از بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام زمان (عج) مشهد، اظهار کرد: در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی که منتسب به امام هشتم (ع) است، شاهد همکاری خوبی بین بخش دولتی و خیران در حوزه سلامت هستیم و تاکنون خیران در حوزه بهداشت و درمان خدمات ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند.
وی بیان کرد: به طور یقین توسعه حوزه سلامت بدون همیاری خیران و بخش خصوصی امکان پذیر نیست و خوشبختانه خیران در حوزه سلامت بیشتر از سایر حوزه ها تلاش کرده و هزینه می‌کنند.
وی از حوزه سلامت به عنوان محوری‌ترین دغدغه دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت و بسته‌های خدمتی تاکنون تلاش‌های بسیار و گام‌های بزرگی را در ارتقای سلامت مردم برداشته است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته ۳۰ درصد به شمار تخت‌های بیمارستانی استان خراسان رضوی افزوده شده است.
رشیدیان در بخشی از سخنانش با تقدیر از خیران در ساخت بخش جراحی قلب بیمارستان امام زمان(ع)، افزود: افرادی که در حوزه سلامت تلاش می‌کنند، نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و کار شما عزیزان که در مناطق محروم این خدمات را ایفا می‌کنید از اهمیت و ارزش مضاعف برخوردار است و بدانید که این خیر برای همیشه ماندگار است.
وی برجسته‌سازی برخی ضعف‌های حوزه سلامت از سوی رسانه ها را غیرواقع بینانه خواند و اظهار کرد: اگرچه مشکلات و کمبودها باید انعکاس داده شود اما خدمات و تلاش‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی شایسته تقدیر و قدردانی است.
یادآور می‌شود، بخش جراحی قلب بیمارستان امام زمان (عج) مشهد در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و با ۱۵ تخت به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با ۱۹۰ تخت بیمارستانی توسط خیران در یکی از مناطق محروم مشهد ساخته شده و اداره می‌شود.

captcha