تمامی علوم بر مدار قرآن، عترت و عقلانیت دینی باشد
کد خبر: 3700413
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
امام جمعه بوشهر:

تمامی علوم بر مدار قرآن، عترت و عقلانیت دینی باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ مولف كتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» به تشریح اسلامی سازی علوم انسانی پرداخت و بیان داشت: باید تمامی علوم بر مدار قرآن، سنت معصومین(ع) و عقلانیت دینی باشد و اگر علوم در ظرف دین قرار نگیرد و در راستای تحقق اهداف دین حرکت نکند، ابزار دست سرکردگان جبهه استکبار خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه امروز، 25 اسفند شهر بوشهر با اشاره به اینکه عاقبت در اصل، انتها و پایان هر چیزی است، گفت: هر دوره دارای سه مرحله آغاز، استمرار و ادامه، مرحله پایانی است.
وی افزود: حیات انسان نیز یک آغاز، یک ادامه و یک پایان دارد و بدین جهت مرحله کشت آغاز کار است و مهم ترین مرحله، مرحله پایانی است.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند «انسان مؤمن همیشه از بدی پایان کارش خائف است»، بیان داشت: تمامی اعمال انسان ارزشش به خاتمه آن است و لذا گاهی انسان مدت مدیدی اعمال کسانی را انجام می دهد که اعمال اهل بهشت است و اما در آخر عملی انجام می دهد که عمل اهل دوزخ است و همه باید به عاقبت این افراد بنگریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه حضرت عیسی(ع) فرمودر«اساس هر کار به پایانش است»، گفت: امام سجاد(ع) در دعاهایش اینگونه فرمودر«خدایا پایان زندگی ما را پایانی پر حسن و عاقبت قرار بده» و لذا فرد باید مراقب باشد که دچار صفاحت، تهمت و قضاوت غلط در زندگی نشود زیرا داشت ساده است ولی حفظ برداشت سخت است.
وی اصل زندگی انسان را بعد از مرگ دانست و اظهار داشت: انسان های با خدا در زندگی اینگونه هستند و خوف دارند که مبادا گناهی بکنند.
پیروزی، تمدن، حاکمیت اسلامی و ادای وظیفه شرط وعده خدا است
آیت الله صفایی بوشهری با نگاه تحلیلی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخت و گفت: پیروزی، تمدن، حاکمیت اسلامی و ادای وظیفه شرط وعده خدا است و مراکز آموزش عالی و مجامع پرورش استعدادها و جمعیت های فرهنگی باید بر پایه تقوا، صبر، احسان و جامعه ایمانی تربیت شود و وقتی جامعه ایمانی محقق شد، وعده خدا محقق می شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه افزود: جوانان عزیز ما و نیروهای انقلابی ما در شرایط کنونی خیلی بهتر از شرایط قبل هستند و جوانان مومن و با ایمان ما دارای روحیه ویژه و اثرگذار در تمام عرصه ها حماسه آفرین هستند و باید به آنها اعتماد کرد.
مسئولان عملا باید خدمتگزار مردم باشند
رئیس شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر تاکید کرد: مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و از امور تجمل گرایی پرهیز کنند و مسئولان عملا باید خدمتگزار مردم باشند و افتخار کنند که خادم مردم هستند و در این راه مجاهدت کنند.
مولف كتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با بيان اينكه در سال آینده باید اشتغال و معیشت مردم جامعه بهبود پیدا کند، تصریح کرد: مسئولان از مسائل حاشیه ای بپرهیزند و عدالت را در جامعه ایجاد کنند و با فساد مبارزه کنند و لذا مسئولان در سال 97 در راستای اوضاع معیشتی، رفع گرفتاری فقرا و مستمندان تلاش جهادی کنند و همه مسئولان متوجه هستند که دشمن با تهاجم فرهنگی آمده است که به آرمان ها و ارزش های اعتقادی مردم آسیب بزند.
استاد درس اخلاق حوزه علميه امام خميني(ره) شهرستان بوشهر در پایان به تشریح اسلامی سازی علوم انسانی پرداخت و بیان داشت: باید تمامی علوم بر مدار قرآن، سنت معصومین(ع) و عقلانیت دینی باشد و اگر علوم در ظرف دین قرار نگیرد و در راستای تحقق اهداف دین حرکت نکند ابزار دست سر کردگان جبهه استکبار خواهد شد.
حامد فکوری
انتهای پیام
captcha