3 تا 5 سال بعد از اعتیاد فرزندان، والدین با خبر می‌شوند/ آموزش 7000 روحانی
کد خبر: 3700765
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
وهاب زاده عنوان کرد:

3 تا 5 سال بعد از اعتیاد فرزندان، والدین با خبر می‌شوند/ آموزش 7000 روحانی

گروه جامعه ــ مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضعف فرزند‌پروری و مهارت‌های زندگی والدین را از عوامل گرایش فرزندان به اعتیاد اعلام کرد و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که والدین ما بعد از گذشت سه تا پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می‌شوند.

ایرجی 5/ 3 تا 5 سال بعد از اعتیاد فرزندان، والدین با خبر می‌شوند/ آموزش 7000 روحانی

عارف وهاب‌زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که کارآمدترین اقدام خانواده‌ها برای پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان چیست؟ گفت: ضعف بسیار مهمی در جامعه ما وجود دارد. ما ضعف فرزند‌پروری داشته و به مهارت‌های زندگی توجه نداریم. خانواده‌هایی که پرکار، بی‌تفاوت، مستبد و مشکل دار هستند باید بدانند که در آینده گرایش بچه‌هایشان به مواد بیشتر خواهدبود.  

وی با تأکید بر اینکه یکی از کانون‌های مهم و هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر پیشگیری کانون خانواده است، گفت: وقتی که نوجوانان ما وارد محیط‌های آموزشی می‌شود نگاه همه این است که این محیط می‌خواهد در پیشگیری از اعتیاد چه کند؟ اما والدین باید بدانند بچه‌ها بیشترین زمان کودکی و نوجوانی خود را در محیط خانواده به سر می‌برند و نقش خانواده در امر پیشگیری از اعتیاد مهم است.

والدین بعد از گذشت سه تا پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می‌شوند

وهاب‌زاده افزود: غالب تحقیقات نشان می‌دهد که والدین ما بعد از گذشت سه تا پنج سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می‌شوند و این نشان می‌دهد که والدین دانش و آگاهی لازم را در عرصه اعتیاد ندارند و حتی در مورد موضوع مواد مخدر با بچه‌های خودمان صادقانه صحبت نمی‌کنند.

وی به والدین توصیه کرد در حوزه فرزند پروری و مهارت‌های زندگی حتماً علم و دانش کافی را کسب کنند و افزود: فرزند‌پروری صحیح مانع گرایش به اعتیاد در فرزندان است و می‌تواند برای تأمین آینده بچه‌ها مؤثر باشد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر یک خبر خوب در حوزه ترک اعتیاد نیز داد و گفت: در سال 97 توسعه و تقویت توانمندسازی پیشگیری از اعتیاد را برای کلیه مقاطع تحصیلی خواهیم داشت. قبلاً این آموزش‌ها فقط برای مقطع دوم متوسطه بود اما از سال جاری کلیه مقاطع دوره اول متوسطه و ابتدایی نیز متناسب با سنشان آموزش پیشگیری از اعتیاد را دریافت می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه فضای مجازی نیز اقدامات ویژه‌ای برای والیدن، دانش آموزان و معلمان انجام می‌دهیم و توسعه و تقویت کانون‌های دانشجویی را در نظر داریم. برای محیط کار نیز اجرای برنامه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد را به صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار داده‌ایم که بر اساس آن تعداد محیط‌های صنعتی تحت پوشش را بیشتر خواهیم‌کرد.

وهاب‌زاده از همکاری با وزارت ورزش و جوانان جهت تجهیز مکان‌های ورزشی در استان‌ها و روستاها و تقویت فعالیت‌های جایگزین و اجرای برنامه‌های آموزشی با همکاری هلال احمر برای داوطلبان و جوانان هلال احمر نیز خبر داد و گفت: سال 96 بیش از هفت هزار روحانی، مبلغ و مداح را آموزش داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت مبلغان دینی در مساجد برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم و در سال جاری نیز توسعه این فعالیت‌ها را خواهیم‌داشت.

 انتهای پیام

captcha