برگزاری برنامه‎های آموزشی با رویکرد قرآنی؛ اولویت موزه قرآن در سال جدید
کد خبر: 3701232
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
لهراسبی عنوان کرد:

برگزاری برنامه‎های آموزشی با رویکرد قرآنی؛ اولویت موزه قرآن در سال جدید

گروه ادب ــ مدیر موزه ملی قرآن، رویکرد قرآنی در برنامه‌های آموزشی موزه قرآن را در سال جدید را تبیین کرد.

1 فروردین///////رویکرد قرآنی برنامه‌محور موزه قرآن در سال آینده
حجت‎الاسلام والمسلمین امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برنامه‌های موزه قرآن در سال جدید گفت: مهمترین برنامه‌های موزه قرآن برای سال جدید، 14 دوره آموزشی هنری است که برنامه‌ریزی شده و از نمایشنامه دینی تا خوشنویسی و تصویرگری برای نخستین بار برگزار می‌شود و عموم مردم علاقه‌مند می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. روزهای برگزاری این دوره‌ها از شنبه تا پنج‌شنبه بوده و با حضور اساتید برجسته و با همکاری مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.
وی افزود: تمامی دوره‌ها برمبنای قرآن است، به این معنی که همه دوره‌ها براساس رویکردهای قرآنی است، به عنوان مثال داستان‌نویسی با اقتباس از آیات قرآن، فیلنامه‌نویسی براساس چهارچوب‌های دینی، خوشنویسی بر مبنای آیات محتوایی و تذهیب و تشعیر که در مجموعه موزه ملی قرآن است شکل گرفته است.
لهراسبی در ادامه درباره برنامه بازدید از موزه قرآن در سال جاری گفت: موزه قرآن از اولین روز سال 97 تا 12 فروردین باز بوده و از ساعات 9 تا 16 پذیرای علاقه‌مندان است و در این راستا یکسری کارهای محتوایی نظیر نشست‌های آشنایی با نسخ خطی در ایام نوروز انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حفاظت و حراست از موزه قرآن برعهده سپاه انصار است، از این رو رایزنی می‌کنیم تا ساعات ارائه خدمات موزه قرآن را افزایش دهیم، آنها هم علاقه‌مند هستند که موزه قرآن روزهای پنجشنبه و جمعه‌ها هم خدمات ارائه دهد؛ از این رو به دنبال این هستیم که نشست تعاملی داشته باشیم تا با حفظ کامل امنیت و با توجه به همجواری با مجموعه حاکمیتی بتوانیم به بهترین نحو خدمات ارائه دهیم، به همین دلیل این امر منوط به این است که معذوریت‌های امنیتی برطرف شود.
انتهای پیام

captcha